Nordman

Ligger och lyssnar på Nordman, för tillfället deras första skiva. Minns när jag fick den av pappa och att jag lyssnade på den för första gången hos min morbror. 1994. Fucking 20 år sedan! Minns bilden på omslaget, hur gammal och härjad jag tyckte han såg ut.
Ser på det nu, ser en rakad och ärrad yngling. Förmodligen är Håkan yngre på det skivomslaget än vad jag är i skrivande stund.
Åren går. Alldeles för snabbt. Ännu en sak man kan gråta över. Men musiken är ännu bra, och låttexterna kan jag ännu sjunga med i.

Kommentarer
Postat av: Gubben

Gillar nordman också! visst springer åren iväg fast var tid har sin tjusning!

2014-02-12 @ 21:30:26
URL: http://mhats.blogg.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0