Gråta över prioriteringar

Jag har nyss pratat med mamma och strax innan det samtalet avslutades såg jag ut så här.
Jag kontaktade henne först för jag ville få över henne hit nån dag hjälpa mej med att välja försäkringsbolag, men hon var inte mycket till hjälp.
Sen frågade jag om hon var ledig i helgen. Jag är det för en gångs skull och jag frågade både Therése om jag kunde komma upp till henne och Caroline om vi kunde åka bort, men båda jobbade på lördag.
 
Mamma sa att hon var ledig, men kunde ändå inte avvara en enda helg och fara bort med mej på en weekend istället för att åka till Öland med sin sambo som alla sina andra lediga helger. Jag menar, de andra helgerna jobbar hon och då kan hon inte åka nånstans för det. Och jag som snarare har som regel än undantag att jobba fredagkvällar och lördagar kommer aldrig iväg på nåt.
 
Under försäkringspratet kom vi in på och förvånades över en bekants, om än ekonomiska, prioriteringar och nu har jag ju fått en hum om hennes ...

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0