Rent hus

Dagen har gått i renlighetens tecken. Inte av mej själv, jag luktar rätt illa efter en fejdag - lägenheten och dess innehåll fick sej en upprustning.
Som tidigare nämnt har jag tvättat och rensat avloppsproppar, därefter strök och sorterade jag den rena tvätten, bäddade nytt i sängen utifall jag skulle sova där, men det verkar inte bli så. Har sovit på soffan i nästan två månader nu. En annan historia.
Damning och avtorkning av badrum, dammsugning, rengöring av kök ... Det har städats mao. Anledningen var att jag väntade besök på eftermiddagen, men besöket blev inställt. Så då hade jag helt plötsligt ännu mer tid för julpyssel! Strök julgardinerna och frågade mamma om hon ville komma upp efter avslutat jobb och hjälpa mej få dem på plats.
Så blev det och det blev lika grannt i år!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0