Med en mamma på Öland

Har man som jag, en mor tillfälligt strandsatt på Öland, så kan man få sms om man planerat ta sej till dennes ordinarie bostad och om man i så fall kan ta in posten. Ett sådant sms fick jag, och till svar fick hon att jag INTE hade sådana planer. Men en timme senare var jag där. Hade ljus tvätt nog för att fylla en maskin och medan den snurrade tog jag in posten och satte mej i solen, trots kraftig snuva.
 
I helgen var jag också på Öland, där jag fick denna bedrövliga sjukdom, tillsammans med min mor och ungefär ett o't halvt dussin andra. Modern firade sin strax uppkommande 50årsdag i glada vänners lag, därav detta besök. Så fick jag bevisat för mej att Öland faktiskt fanns fysiskt även när det inte är juni, juli eller augusti!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Superfin blogg!

Svar: Tack, snälla du!
al
al

2014-04-30 @ 00:00:00
Postat av: Gubben

Visst kan och är Öland vackert även innan och efter sommarmånaderna. Bra att du fixade posten åt din mamma. sitter själv just nu med en sovande katt och fruga i stugan. det kommer nog snart bli sängen för denna gubbe med.
Ha en skön helg!

2014-04-30 @ 23:01:17
URL: http://mhats.blogg.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0