Från rutin till spontanitet

Hela veckan har i princip sett lika dan ut, tisdag till fredag. Upp i ottan - jobba - hem och byta om - dansa - duscha - sova - upp i ottan osv. Men på fredagmorgonen skulle det hela förändras. Jag hade på torsdagkvällen fått ett facebookmeddelande av nya administrationschefen på dansskolan.
När jag läste det på fredagsmorgonen meddelade jag den dåliga nyheten att jag befann mej på jobbet till klockan 19 och kunde ej deltaga. Men hon sa att hon ev kunde flytta fram auditionen för mej, antingen till efter sju eller till dagen efter.
Det visade sej bli till dagen efter, men jag for ändå till dansskolan efter jobbet och som tur väl var fröken Pihl kvar i bygnaden och skulle vara i si sådär en halvtimme till, så jag fick lite tid att spela in två bakgrunder på mobilen jag kunde sjunga till följande dag. Jag fick dessutom lite mer ingående tips och info om hur deras audition går till eftersom hon själv är med i Växjörevyns ensemble och har genomgått det. Och så fick jag reda på att detta sker strängt internt och att det enbart var tre personer som tillfrågats om audition.
Supernervig gick jag tidigt till sängs.
Lördan var inget undantag när det gällde att kliva upp i ottan för att arbeta. Men efter den korta dagen tog jag mej ner till dansskolan direkt med min förpackade dansväska för att iaf hinna repa lite innan auditionen. Jag fick tillåtelse av min burlesquelärare att använda mej av hans koreografi vi lärde oss på senaste lektionen och så fick jag ta stepp- och tåspetsdanserna helt improviserat, hann inte tänka ut nåt självkoreograferat, inte min starka sida.
När det tillslut blev dags sjöng jag Carolas Gloria och Sanna Nielsens Empty Room och dansade till Britney Spears Do Somethin' och ABBAs My Love My Life. Nån dramaövning som förvarnades blev det inte, men är nästan lite glad för det. Så nu är det bara att vänta och se.
Som sagt, superspontant detta, jag har inte ens tänkt ut hur jag ska lägga upp mitt liv för att hinna med allt.
Lördagen var inte slut där. Egentligen hade jag en fika inplanerad, men då auditionen kom lite i vägen så fick den skjutas på. Bara hem och göra sej klar för middag och utekväll med kollegorna. Vi började på Gräddhyllan, lite väl snofsigt för min smak, men maten smakade bra och så. Efteråt bar det av till Sports för lite extra förfriskningar. Jag som trodde att det skulle bli en tidig kväll för mej, utsliten som jag var, stannade till stängning kl 2 och så fick jag sällskap hem och fortsatte kalasandet till typ fyra. Stackarn fick lov att sitta i trapphuset medans jag tokstädade för att kunna släppa in nån =P .
 
Intensivt var det att vara jag denna veckan. Idag får jag vila ut lite iaf, men skulle egentligen behöva ta tag i den här städningen lite mer noggrannt.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0