Från maj till första veckan i juli

Ja, då var det söndag, jag har noll inplanerat i dag, fri från både dans och jobb, så varför inte ta itu med lite sånt jag lovat. Nu är det september och höst, ännu varmt och soligt, men det blåser och gulnar. Då var det försommar och ljuvligt!
 
Vi tar höjdpunkterna
9/5 Kristi flygare spenderades i Linnevik. Detta är i utbyte mot släktträffarna söndagen innan jul. Mindre snö, mindre stickande i fötter, men annars samma folk och aktiviteter- såsom promenaden runt om i "trakten", grillning och Linnevik Open, golftävlingen. Men så drog farfar ut grollen och rastade den lite, det hade inte hänt om det varit december.
18/5 Upp på Samarkand bar det för att promota Kulturama. Det var lördag, men oerhört tomt på folk. Vi körde dansnumret vid tre tillfällen, och personalen på apoteket klagade på den höga volymen samtidigt som vi klagade på att vi överröstades av musiken från andra butiker. Men vi fick iaf visa upp oss lite.
21/5 Mina stackars trötta muskler behövde väckas till liv, så bokade in mej på en massage på Nuna. Hon hittade muskelknutar efter muskelknutar, men de värsta hittade hon i övre skinkan. Jag plågades svårt och fick pröjsa 500 bagis för att dagen efter vakna upp och se ut som jag blivit påkörd av en mindre lastbil.
22/5 Det var repvecka inför den årliga uppvisningen på konserthuset. Jag hade avklarat tåspetsrepet och skulle nu vidare in på steppen. Hann köra koreografin en gång och när den skulle göras igen kände jag hur ont det gjorde i svanken. Och hur jag än töjde och stretchade så gick det inte över utan blev istället värre. Jag måste säga, nu i efterhand, att det var synd att ingen filmade när jag försökte ta mej över badkarskanten innan och efter dusch! Herre Gud ... På kvällen var det bara att via internet boka in ett ...
 
23/5 ... besök hos en kiropraktor. Ryggskott var det jag var drabbad av, och jag behövde ju ryggen till både jobbet och dansuppvisningen till helgen. Ytterligare en sak som borde filmats var hur jag tog mej till kliniken hängandes över cykelstyret, som vore den en rollator.
Jag böjdes, veks och rullades ihop i konstiga ställningar så det knakade lite här och var i ryggen, sen betalade jag 500 spänn och lunkade hem, i sakta mak hängandes över cykeln. Redan nästa dag kändes det bättre, men det tog nån vecka innan det försvann helt. Fick även en tid 7 dar efter för att göra om alla knäckningar för att försäkra sej om att alla låsningar var borta. Det ingick inte i den första 500ingen ...
25-26/5 Så var det då dags för dansuppvisning. På den första av helgens fyra fick jag totalblackout och dansade runt lite som jag ville, hoppade åt fel håll, mindes inte alls koreografin. Men enligt nån som kände nån i publiken ska det inte ha märkts så man reagerade på det, det var ju för väl. Men det gick bättre och bättre för var gång, mindes lite mer för vaje föreställning.
(Jag väljer att förminska dessa bilder eftersom jag har lånat dem från en vän på facebook. Om jag kommer ihåg ska jag lägga in nya när jag fått dvdn på föreställningen)
 
30/5 Besökte Lina och hennes skrik-och-kräk-bebis Alvin.
7/6-9/6 For till Stockholm en weekend med Sundsvalls-Emma. Det får fasen komma i ett eget inlägg.
21/6 Midsommar! Hade ingen vän att vara med, så for till Halmstad med faren och övriga släkten. En trevlig kväll, men inte rolig i den bemärkelsen.
29/6 Jag hade jobbat, hade cyklat hem, gått på fest och hållt mej nykter, åkt hem och sovit för att vakna upp den ...
 
30/6 ... och en minut innan jag skulle fara till jobbet inte hitta min korthållare. Den med bankkort, körkort och alla andra jävla kort man har i den. Men jag var helt övertygad över att om jag inte hade den hemma så fanns den på jobbet. Men icke. Då fick jag panik, iom att jag var strandad på jobbet kunde jag inte fara hem och fortsätta letandet, tänk om jag haft den i fickan tappat den under cykelfärden hem från jobbet igår. Då hade nån bombis funnit den och haft kul med mina sista tusingar på krogen under lördagkvällen. Jag ringde ändå mamma och bad henne ringa och spärra det under dan, eftersom jag själv inte hade tid att ta reda på hur man går till väga med sånt.
9 timmar senare kunde jag ta mej från jobbet och hem. Kortläsaren hade legat i byxfickan, och den hade fallit ur. Men hemma och i badrummet när jag tagit av mej brallorna. Så det var bara att klippa det gamla och beställa nytt bankkort.
5/7 For till Gemla för att se bandet jag sökte som sångare till. Denna gången spelade de för en pensionärsdans, och jag gjorde misstaget att sätta mej i lokalen första halvlek, så jag fick allt upp och dansa vals och bugg med en handfull gubbar =/ . Efter pausen satt jag i logen bredvid scenen och tittade istället.
 
Ja, det var väl det mest utmärkande som hände under den perioden. Alla andra datum jobbade och/eller dansade jag, så jag hade nog fan att göra. Att jag dessutom i slutet av maj var helt slut både psykiskt, men mest fysiskt bidrog till att datorn fick vänta på uppmärksamhet. Man går bara hem och lägger sej.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0