Do you remember the 21st night of September

Ja, det gör jag faktiskt, för jag hade beslutat mej för att inte hälla i mej så mycket alkohol den kvällen, ville vakna pigg dagen efter. Dock hjälpte inte det, jag vaknade upp som ett halvdött påkört djur på söndagen ändå. Men vi tar det från början.
 
Det är lördag morgon, klockan ringer 0530. Förkylningen håller ännu ett stadigt grepp, men kroppen värker inte som förut. Med nöd och näppe genomförs tolvtimmarspasset på jobbet och mest av allt just då är att fara hem, ta ut linserna och sen lägga kroppen vågrätt med slutna ögon och hålla den så i minst femton timmar framåt.
Men för att upprätthålla en viss social status så kan man ju inte tacka nej till allt man blir bjuden på, så sjukdom och utmattning till trots tog jag Caroline med mej till Teleborg på balkonginvigningsfest. Väl där höll jag mej till mina tre öl, avstod från sprit och för mycket vistelse ute på själva balkongen. Trevligt var det, men trevligare kunde
det varit om jag dels inte höll på att somna i den allt för mjuka soffan och dels somliga herrar i sällskapet kunde fatta vinkarna från min kusin och hålla sej lite mer passiva.
 
Så vi gick rätt tidigt, strax efter midnatt tror jag, ner till en pizzeria och krängde varsin kebabsallad. Efter farvälet var det bara att lomma hem och falla i däck.
 
 
Elva timmar senare klev jag ur sängen och försökte desperat kvickna till, hopplöst, det halvdöda påkörda djuret inom mej hade hittat ut! Och till råga på allt skulle det ut
och möta världen. Hittade Caroline igen och vi gick för en andrefrukost på Moshi Moshi, helt otroligt hur gott det kan vara! Synd att det ska kosta så mycket. Efteråt såg vi till att min chailatteoskuld togs på Espresso House. Som utlovat - väldigt gott.
 
När jag kom hem hävde jag mej i soffan och där somnade jag om. Så gick det med "inte vakna bakfull så man är pigg att få saker gjorda". Jävla virus.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0