Happy birthday to me

Ja, så var det födelsedag igen. Men den här kvällen blev tråkigare än övriga ickefödelsedagar för att vara lördag. Började med att kliva upp och arbeta, hem och ta en behövlig tupplur och sen var det bara att inse att det kommer bli ensamt. Planen var från början att vi skulle ha en personalfest hos chefen, men allt eftersom droppade folk av, tillslut blev allt inställt. Nu var jag utan plan. Mamma är inte hemma i helgen, pappa hade lovat hjälpa en kompis att flytta och fick en pilsnerafton efteråt som tack, Caroline är själv i flyttartagen denna helgen så ville fokusera på det i första hand ...
Så, ja, jag fick helt enkelt göra det bästa av situationen. Jag gick till ica och handlade ingredienser till en tvårättersmiddag för mej själv. Det blev gratinerad chilikyckling med ris och sallad till huvudrätt och en hederlig marängsviss till efterrätt Jag tom klädde upp mej. Halvligger nu i soffan under filten med en överfull magsäck vilken var oerhört plågsam att brista ut i skratt med under Intresseklubben.
  
Snart ska jag ta mej en kaffedrink jag uppfann i dag. Eller jag vet inte om den redan är uppfunnen, men jag har inte sett nåt recept nånstans. Jag har ett halvt glas kallt kaffe, fyller upp med mjölk, en matsked vaniljsocker och en skvätt Minttu efter behag. Supergod!
 
Först i morgon kommer faren in till stan, då blir det mer mat, men då kocklagad, plus bio. Så för att summera min 27e födelsedag (dagen jag föddes är ju naturligtvis min första), eller dagen då jag levt i 26 år använder jag Ensam och Mätt.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0