Jul och nyår 2012

 
 
Julafton. Kan väl sammanfattas med rimmet
"Jesus låg i stallets krubba, här får du en bandyklubba"
samt låttiteln Utan Dina Andetag.
 
 
Med Kalle, tomte och all-/stämsång till
småtimmarna så inte en karl går oberörd.
 
 
En grisfot förtärdes nån afton senare. Tack och lov
var jag utan sår på läppar och fingrar.
 
 
 
I mellandagarna fick jag fler klappar av moster och kusin. Inuti
fanns ett par vantar och ett påslakanset! Behövligt.
 
 
Sen blev det tillslut nyår efter en auditionrunda i Jönköpingstrakten
till en dansbandsduo och en bowlingturnering i släkten.
 
 
Kusin Caroline och jag laddade upp med Glögg och snacks.
 
 
 
 
 
Katten Siri var inte bara energisk utan slappnade av emellanåt =) .
 
 
Mysig nyårsdukning.
 
 
 
 
 
Redo att sätta igång med förrätten!
 
 
Vi stuvade svamp ...
 
 
... och la på toast. Förrätt!
 
 
Siri var vaken och väldans sugen på våran mat.
 
 
Varmrätten intogs efter Grevinnan Och Betjänten och bestod av
oxfilé, bakad potatis och champinjonsås.
 
 
Nån efterrätt hanns inte med om vi som planerat skulle till Bishops
och ta nåt att dricka innan tolvslaget. Vi fann en vän som jag antar
visualiserade hur gammal han känner sej.
 
Så närmade sej klockan tolv och vi banade väg mot sjön
och fyrverkerierna. Tyvärr höll sej inte alla i luften, utan när vi var
på väg tillbaka till krogen så kände vi hur varmt det blev bakom
ryggen och en smäll. Raketer i publikhavet, fab =/ !
 
 
Tack och lov höll sej de flesta i skyn.
 
 
Det här är alltså efterrätten. Den gjordes inte förrän
eftermiddagen efter. Efter raketerna gick vi tillbaka till
Bishops och hittade ett följe som hängde med på efterfest.
De hjälpte till att dricka upp den äckliga skumpan och de gick inte förrän de blev hemskickade strax innan sex på morgonen!
 
Det var det! Sen dess har jag arbetat, skaffat nya linser hos min nya optiker, kastat kartonger och papper samt fått obehagliga sms från en person jag trodde hade förträngt mej, men som på fyllan "blev lite nostalgisk". Nu ska jag nog slippa framtida avhörning från denna person.

Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Tack ska du ha! :)

Jag har haft det fint under jul & nyår. Hur har du haft det? :)

kram

2013-01-06 @ 19:57:57
URL: http://xkiddown.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0