Där emellan kommer fastan

Det sista jag åt var tomatsoppan innan baletten, ca halv sex. Det sista jag drack var vatten under balettlektionen, det sista ca halv nio. Det var igår då alltså. Sedan dess har jag bara fått i mej snor som runnit ner i halsen och tårar som fallit ner till mina läppar både igår tills jag somnade i soffan och idag.
 
Jag låg kvar i soffan där jag somnat fram till tretiden i eftermiddags. Hade fått mess från posten att jag var välkommen att hämta mina paket och jag tog mej i kragen. Försökte med smink kamouflera mina abnormt svullna ögon, med misslyckat resultat naturligtvis. Undrar vad personalen på konsum tänkte när de såg mej.
 
Paketen var så stora så jag fick komma i två omgångar i det fruktansvärda väglag och väderlek, jag kunde börjat böla enbart för det. När jag kom hem la jag tillbaka mej i soffan och här har jag varit tills nu. Jag klev upp och kokade ris, om jag äter av det vet jag inte än, men kanske lite. Sen ska jag packa upp mina paket tänke jag, men orkar jag inte kan jag ju lika gärna göra det en annan dag.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0