Polen tur och retur

Om man skulle ta och förtälja om helgen som var.
Gick ju som sagt redan på lördagen ut och letade natur till min adventsljusstake, vilket var lättare sagt än gjort.
Ja, mossa och tallkottar var enkla att finna, stenar var lite knivigare då det var för fint grus i spåret, blev lite för lite för att få ljusen att stå stadigt, men jag orkade inte gå tillbaka till skogen på söndagkvällen för att hitta fler, så fick fästa ljusen med häftmassa.
Sen var det granris. Inte en gran i hela skogen verkade det som! Tillslut hittade jag en enda, späd som få och med en ynka nedfallen grankvist med barr på.
Lyckades tillslut hitta en större gran, men fick gå under en tunnel och igenom ett sönderkört hygge för att nå dit.
 
Men sen blev det kväll och resan jag varit så pepp på i veckovis blev helt plötsligt ett nödvändigt ont kändes det som. Jag var trött och kinkig, det var lång bilfärd och sedan lång väntan i kö för att komma ombord på färjan. Men när det vankades julbord gick humöret upp, inte på max, men betydligt bättre, det höll i sej under discot och fram till läggdags. Livet var toppen!
 
Men så blev det söndag. Började visserligen bra, trots allmänväckning i hytterna klockan sex
på morgonen, jag var relativt pigg och jag tokåt av frukostbuffén. Men sen började det blåsa. Ordentligt. Och det blev som jag befarade, som när jag åkte färjan tillbaka från Norge för fyra år sen.
En fick allt avnjuta frukosten en andra gång på toaletten, smakade dock inte fullt så deliciöst ... Sen sov jag nån timme på toagolvet innan jag hittades av två kollegor som klarat sej lite bättre, och sen låg jag i sängen tills det var dags att packa och lämna hytten i princip.
 
Jag som även hade sett fram emot en smarrig lunchbuffé, att lösa musikquiz och att handla massa i shoppen, det bl
ev inget av med det. Så fort lodrätt läge intogs vände det runt i magen och krävde vågrätt läge. Det enda jag fick med mej var fem av de gigantiska ölburkar jag köpte på lördagen till förfesten.
Haha, det ser ut som jag använt burken och mördat kollegan i sängen =P ! Jag tror jag skrattade i en kvart när jag såg bilden.
 
Så fort färjan lämnats bakom och man stod på fast mark igen så var allt prima! Skallen värkte inte, magen protesterade inte, tom aptiten var på topp! Så det var bara att fylla den tomma magsäcken med ett valfritt Maxmål innan hemfärd och, som ni alla vet, adventspyssel.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0