Uppehåll - igen

Fan också, nu blev det ett brejk igen, vad håller jag på med? Jaja, bara att sammanfatta den senaste veckan igen.
Åkte ju hem till Emma och lagade mat, kycklingwok blev det denna gången, mycket smaskigt. Jag tänkte stå för efterrätten och tog med mej inlagda päron och After Eightchoklad. När det väl blev dags för efterrätt tog jag min burk och såg ... Persikor? Jag var helt hundra på att jag köpt päron! Funderar på att nån ställt en persikoburk bland päronen när jag handlade och jag tog den utan att kolla särskilt noga. Jaja, men det var ju bara att köra, mintpersikor kanske kunde bli en supersuccé. Jag öppnar upp ett litet hål för att hälla ut spadet, jag häller och häller, men tycker att det tar för jävla lång tid. Så jag öppnar upp halva burken och häller. Och häller. Och häller. Sen blir burken jättelätt. Alldeles för lätt. Jag sprättade upp hela burken - tom. Inte nånting, som om persikorna löst upp sej och blivit ett med spadet jag precis öst ut! Så jävla märkligt!
Tid för improvisation. Emma hade en banan som vi hackade upp, så strödde vi delade minchokladbitar och föste in i ugnen. När vi tog ut formen åt vi det ihop med glass - mycket lyckad improvisation!
Ihop med efterrätten kollade vi på film, det visades Svanprisessan, engelskdubbad med riktigt dålig textöversättning, och Tjenare Kungen.
 
Det var måndagen. På tisdagen hade jag bara jazzlektion att hålla reda på. Onsdagen var värre, minutschema med tidtagarur! Först jobb till tre, hinna handla och hem och byta om till dans till klockan fyra då jag skulle möta Emma efter hon slutade. Vi gick till Kulturama och övade en låt inför ett dop. Efteråt skulle jag egentligen ha stepplektion, men den blev inställd, så Emma och jag tog en kvällslunch och -fika på Broqvists kondis. Sen tog jag en tidigare buss till fadren i Moheda för han fyllde år.
 
Dagen efter gjorde jag en sjusärdeles god smörgåstårta för att fira honom, plus att jag inte fick nån när jag fyllde år =) . Två flugor i en fet smäll.
 
Sen blev det tillslut fredag och jag åkte in till stan, pepp som fan på att gå ut och partaja på kvällen, men så fick jag ett sms av min duopartner för dagen att hon blivit dålig och inte kunde gå ut. I ren förtvivlan grät jag ut på Facebook och önskade att nån kunde ta mej med på dens galej. Kusin Caroline blev min räddning! Var på förfest hos henne tillsammans med två vänner till henne och skulle egentligen följa med dem ut, dock kostade deras ställes inträde 150 jävla spänn, det har inte jag råd med ... Så jag knatade i min ensamhet bort till Pauze bara för att ta en öl i baren, kanske stöter man på nån man känner. Det gjorde jag också, satt och tjötade i ett tag, sen fick jag lov att visa min nya lägenhet, så jag bjöd på några drinkar och så kollade vi på film.
 
Lycklig var jag att fredagen trots allt blev lyckad, men det fick vara nog för helgen, i lördags satt jag spik nykter under filten och kollade på tv, lika lycklig då.
 
Och precis har jag gjort min första köttfärslimpa, kontentan av det är väl att övning ger färdighet =) .

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0