Rep, mat och genrep

Tog en lång sovmorgon idag. När jag vaknade ösregnade det ute, så jag stannade kvar och myste under täcket. Kollade på hus och lyssnade på Chopin, hur ofta händer det?
Men sen blev det eftermiddag och då blev det fart! Möta Emma på hennes jobb för att kopiera noter, till cigarraffären och hämta ut ett paket, till Kulturama och repa inför dopet (som jag fö inte vet ännu om jag kan vara med på, men Emma har ju en inspelning, så hon får väl i värsta fall koppla in den till en högtalare =) ), sen mat på Koh Thai. Emma tog nån stark jävla biffwok, därför måste hon dricka, själv tog jag denna gången en lax. Gott!
Efter maten var vi på Kulturama bjudna på genrepet av Läderlappen. Bra föreställning, med mycket humor, dock blev det lite väl mycket av den varan efter ett tag. Det kom ner på buskisnivå, kanske tom clownnivå med allt ramlande. Men småungarna gillade det. Och så fick jag träffa Trum-Kent =)) ! Han spelar slagverk i orkestern och kom upp i pausen och pratade med några kids som satt på raden framför mej, förmodligen nuvarande musikesteter. Sen så fick han syn på mej och kom  bak till min rad. Trum-Kent heter inte alls Kent utan Håkan, han är en av mina favvismusiklärare från gymnasiet. Honom hade vi i trummor och ensemble. Vi
hann inte med så mycket mer än att snabbt gå igenom hur livet ser ut idag efter alla år, vilka som jobbar kvar på skolan och deras hälsa. Och så beklagade jag mej om hur mycket jag saknade ensemblelektionerna. Från hjärtat!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0