Visa pattarna!

Jobbigt med vår är de stora temperaturskillnaderna mellan dag- och nattid. En annan stackare fick ju kliva upp i svinottan och ut med cykeln klockan sex. Och så ställs man inför ett dilemma. Termometern visar -1,4 grader och det betyder tjockjacka, tjockhalsduk, tjockskor och tjockvantar. Fast å andra sidan har väderleksrapporten lovat 13 grader på eftermiddagen och det betyder tunnjacka, sjal, tunnskor och inga vantar. Men det går ju för bövelen inte kånka på en extra uppsättning ytterkläder med cykel så det var bara att välja på morgonen. Och jag är hellre varm än kall så tjockjacka blev det.
På väg hem från jobbet, efter en mellanlandning på systemet, var jag lastad med två spritkassar i cykelkorgen, jobbpåsen fastklämd och -surrad i pakethållaren och handväskan runt ena styrehandtaget. Enda lediga plats för det stora jackan var på kroppen. Men jag kompenserade det genom att ha den uppknäppt och ha en färgglad tröja med skaplig urringning, bara så folk inte tror jag är en sån galning som bär vinterjacka året om oavsett temperatur och väderlek =) .

När jag cyklade förbi mellanstadieskolan var det visst en liten kille som uppmärksammade min ... tröja. Nånstans längre bort hördes nämligen ett "Visa pattarna, visa pattarna, visa pattarna". Ungar nu för tiden ... Hade han varit närmare hade jag stannat och förklarat för honom att jag antagligen riskerar fängelse för blottning samt att jag skulle få en svårborttvättad pedofilstämpel om jag flashade boobsen.

Har unnat min kropp lite sol, men nu börjar det kylna på. Ska ta mej ett bad och pyssla om min kropp lite, förhoppningsvis hinner jag med en liten tupplur. Inga övriga planer för dagen och kvällen, lugn helg.

Kommentarer
Postat av: Sophie - pluggar till fotograf

Hejsan just nu har jag en tävling där du kan vinna ett presentkort på 300kr hos runns.se & erikasgarderob.se :) Delta vetja :)



Kram

2012-03-24 @ 22:37:41
URL: http://sophiecoper.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0