Auditionvecka i Göteborg

Min första betalda semestervecka i hela mitt liv började med att jag och min trogne reskamrat Anna tog tåget till Göteborg på söndag kväll. Vi hamnade i ett regnigt Götet några timmar senare och tog genast vagnen till vårt vandrarhem Linné Hostel på Vegagatan. Det enda som hände den kvällen var att vi tog oss till Hemköp och köpte frukost och färdigrätter.
 
Sen blev det måndag och vår första auditiondag. När vi åkte till BA var det rätt vackert väder, men när vi tillsammans lämnade bygget föll åter regn över stan. Jag var lite missnöjd och smått orolig över min fortsatta existens på auditionen. Eftersom klockan var rätt mycket när vår grupp var klara för dagen behövde vi inte vänta så länge efter att vi kommit till vandrarhemmet innan vi kunde börja uppdatera sidan där resultatet lades upp. Då kändes den tiden oändlig, men när resultatet äntligen kom upp fanns mitt men inte Annas sökningsnummer med. Jag blev så oerhört lättad, jag var iaf inte sämre än året innan.
Lite överraskningar på årets audition jämfört med de övriga år jag sökt. Dansen och sången hade bytt plats samt att en improvisationsdiagonal hade lagts till. Till min egen förvåning lyckades jag ganska bra med den, fick tom juryn att skratta =) .
 
Tisdag var det dagen efter, jag skulle inte ha min andra auditiondag förrän onsdag så Anna och jag hade en dag tillsammans. Vi intog Nordstan och shoppade kläder och åt en minimalisk thaibuffé. Vi satte oss i solen i utkanten av Slottsskogen och omringades av alla vilda ungar och tog sedan en glass på ett kafé närmare vårt vandrarhem och billigare än de vid Slottsskogen.
                        
Sen var det att börja ladda upp för dag två på BA, att välja låt var svårt, men kom tillslut överens med mej själv.
 
Onsdag morgon var det bara på't igen, idag med "vanlig" ordning på allt - en timmes dansinstudering, en timmes juryuppvisning och sen sång i nummerordning. Dansen gick bra, utom på två punkter.
Ett: precis i början på juryuppvisningen lyckades jag ge så mycket av mej och mina rörelser att armen hoppade ur sitt läge och fastnade. Hela auditionen stannade upp, sjukt pinsamt. Aldrig hade armen fastnat så, däremot "glappat" ett flertal gånger, det var ju typiskt att den skulle göra det just där och då. Tillslut fick jag armen att glida på plats igen och jag genomförde hela dansauditionen, dock fick jag lova att inte under några omständigheter lyfta på min vänsterarm. Det gjorde jag inte.
Två: riktigt svår kombination jämfört med fjolåret. Den ville inte fastna varesig i huvud eller kropp, det blev kaos när den skulle visas upp för juryn. Får jag gissa var det det som berövade min så efterlängtade plats på BA.
För trots att sången sen gick bra, fick juryn att skratta igen, så fanns inte mitt nummer med på hemsidan längre. Då fanns det bara en sak kvar att göra - sorgedränkning. Anna hade en gammal flört att träffa så jag mötte upp Therése på avenyn som i sin tur började sin semester samma dag. Fem öl på fem olika hak (Tvåkanten, Flying Barrel, Lilla London, Nians Ölhall och Smaka) hann vi med på fyra timmar och sen ramlade jag i säng på vandrarhemmet.
 
På torsdagen var jag på måttligt bra humör, jag var trött och sliten efter gårdagens långa audition och pubrunda, men utcheckning var klockan elva och tåget skulle inte gå förrän sex. Vi återvände till Slottsskogen så jag kunde presentera sälarna och pingvinerna för Anna som inte hade en aning om djurparken där inne, vi satt och såg dem bli matade. Vi lyckades slå ihjäl flera timmar där och även en snabbvisit i Nordstan igen och en lunch på Subway innan vi tillslut begav oss mot centralen och hem.
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Putte I Parken är en festival! Jobbade där förra året också :)

Det ska jag göra, om jag kommer på hur man gör.

Inga problem! Vill inte att folk ska må dåligt då jag själv vet hur det är att vara på botten. Känner igen mig i det du skriv. Men vad du än gör, sluta aldrig kämpa! Det löser sig på något sätt även om det inte känns så nu♥

styrkekramar♥

2012-07-10 @ 12:42:20
URL: http://xkiddown.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0