Svullen hals

Lördagkvällen bjöd på utgång på Grace, ett par härliga timmar, men ack så utmattande det är när man jobbat från 0630 på dagen och inte kommer hem förrän 0330 morgonen efter. Vid nåt tillfälle under lördagkvällen lyckades nån förkylningsbakterie greppa tag om mandlarna för när jag vaknade till vid åttatiden på söndagen så gjorde det så djävulens ont i halsen. Jag rotade fram en strepsilstablett och sög på, men då jag var så trött somnade jag emellanåt. Jag ska väl vara glad att jag inte kvävde mej själv, men tungan höll sej ständigt vid liv och klämde fast tabletten vid gommen. Så när jag vaknade till igen var det bara att suga vidare, praktiskt.

Så igår och idag har jag spenderat mest tid i sängen, har druckit massa te, ätit varma soppor och idag fick jag äntligen kontakt med lite glass, nästan för sent för att göra nytta. Jag känner mej redan mycket bättre, hoppas på full återställning imorgon. Har tackat ja till att hoppa in två pass denna veckan så det blir nog inte så knapert som jag befarat nästa månad.

Nu ligger jag i sängen för att sova, 0510 ringer klockan. Dock har jag inte bestämt mej för om jag ska ta cykeln eller bussen imon, det har ju börjat snöa ute och det lär ligga kvar imon bitti, å andra sidan behöver jag motionen. Jaja, får se hur jag gör.

God natt, god natt!

Kommentarer
Postat av: Sinanovic

Intressant blogg!

2012-01-21 @ 14:52:24
URL: http://lalesinanovic.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0