Mitt första hockeymatchbesök

Inte bara var det första gången jag var inne i den nya ishallen, eller ja, arena ska det väl kallas nu när den är lite mer upphottad än den förra, jag var även på min första hockeymatch nånsin! Och den stora frågan jag sedan jag lämnade är: Varför i helvete har jag aldrig varit på nåt liknande förr? Okej, jag kan köpa att det inte varit lika mycket folk eller hög stämning medan Lakers låg i allsvenskan, men man kunde ju åkt och kollat på HV71! Det är lite dyrt med biljetter dock, så det skulle ju gå åt några lappar om man gick ofta, men får jag leva och ha hälsan var detta absolut inte sista gången!

Första minuten gick till att försöka vänja sej vid att det inte sitter två förståsejpåare som babblar ständigt medan man kollar. Åtta sekunder efter den passerade minuten gjorde Växjö mål. Hela matchen slutade med vinst till Växjö, dvs jag kastade inte pengarna helt i sjön <) . Bredvid mej satt en herre som var sitt eget sällskap och hade många och högljudda åsikter om spelet och spelarna. Han gick på som om han vore hemma i tvsoffan tillsammans med sina fyra ölpåverkade polare. Jaja, antar att det är roligare med en engagerad publik än tvärt om ...

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0