Karma finns?

Jag är oerhört tveksam till det, fast jag är ju inte buddhist. Grejen med det är väl att man ska göra massa goda gärningar för att livet ska vara god mot en. Är ingen religionolog (ej heller lingvist) , men det ska väl vara nåt åt det hållet.
I alla fall, jag var på blodgivningscentralen i fredags, fick mej tömd på en tiondel av mitt åderinnehåll och skrev på papper på att jag skulle ta emot min femtiolapp. Istället för sedeln valde jag att för den ge en nalle till nåt sjukt barn som fanns som valmöjlighet. Två goda gärningar på mindre än en timme.

Men vad händer när jag kommer hem efter några sega jobbtimmar med huvudvärk pga blodtömningen? När man sätter sej vid datorn för att blogga om dagen? Datorfan går inte gång. Inte en lampa blinkar, inte ett ljud hörs. Första tanken är ju så klart att den kraschat totalt, men efter lite mobilsurfande verkar det snarare vara så att det nu, efter batteriet för två år sen, är laddaren som pajat. Datorn får ingen ström nånstans ifrån.

Hoppas att det bara är att köpa nya reservdelar så man slipper gå och punga ut för en helt ny dator som inte innehåller allt det jag skulle sakna från den gamla.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas du haft en bra helg!

Kika gärna in på min blogg och säg vad du tycker :)

2012-02-05 @ 20:05:58
URL: http://johannaabrahamsson.devote.se/
Postat av: Hurricane

Kikar in & önskar dig en trevlig kväll! :)

2012-02-05 @ 20:19:46
URL: http://hurricaneemma.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0