Vecka med julstök

I torsdag steg jag upp klockan sex för att ta mej en promenad till domkyrkan. Klockan sju lät jag luciakören sjunga mej till tårar. Vackert, vackert. Betlehems Stjärna får mej alltid att gråta. Men i år för att den inte var med alls =( . Så jävla kass! Hur kan man ens överväga att inte ha den med i repetoaren!? Men förutom det var det fint, lite ojämt med stämmorna i intåget bara, men det kanske löstes i de senare föreställningarna. Koppången var väldigt mäktig.
Det var torsdagen, det. Innehöll även den sista av, för mej, tre dagars julavslutning på dansskolan. Fredagen bestod av arbete med övertid. Hoppades på att nån skulle höra av sej och ville att jag skulle vara med på dens planer på kvällen, men så blev det inte. Jag glöggmyste med mej själv framför tvn.
 
Igår var jag hemma hos mamma hela dagen för att baka ytterligare godsaker. För tredje helgen i rad smällde jag i mej en pizza ... En vana man kanske ska sluta med genast. På lördagskvällen satt jag åter igen och hoppades på att något nöjsamt skulle inträffa, men icke. Jag och tvn igen.
Idag är dagen då jag för första gången vecklar ut och klär min egna gran! Vi får se hur det det slutar ...

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0