Sköna snubbar på Arbetsförmedlingen

Idag hade jag inskrivet att jag skulle på ett handläggarmöte på AF, så det var bara att ställa klockan och trampa dit. Hade aldrig träffat min nye handläggare, men pga hans namn hade jag fått en inre bild av att han skulle vara rätt ung, mörkt hår i backslick, med lite överlägsen attityd. Tji fick jag, det var en medelålders man med grå hästsvans och trummis sedan åttiotalet, störtskön! Jag gillar sköna människor och nu tycks de alla dras in i mitt liv. Senare ikväll ska jag ju träffa den sköna stepp- och jazzläraren.

Stepp var det ikväll, ja. Det betyder för mej att det är onsdag. En onsdag som jag så länge sett fram emot, särskilt eftersom det egentligen skulle ske förra veckan, men blev uppskjutet. Nu har jag nog kommit till insikt, det ska inte bli så kul längre, snarare jobbigt. Har nog kommit på att jag inte vet hur jag ska hantera det.

Drog förbi jobbet en runda och hämtade min diskade matlåda som jag glömde igår, tjötade även med de som hade lunch. Hinner ju aldrig umgås och prata med mina arbetskamrater annars, sitter ju bara vid en kassaapparat och betjänar kunder.

Nu är jag sugen på nåt att äta, så jag slutar här.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0