Midsommar i Emmaboda

Jo, men en liten bildbomb från mitt, Linas och hennes sambos midsommarfirande. Sätter dit en liten förklaring som efter Göteborgsveckan.



Fredag och den stora dagen! Dåligt med bussar till stan gick det och valde den som gav mej gott om tid till tåget =P .





I Emmaboda blev jag upplockad av Lina och efter besöket på ica åkte vi hem för att ta oss an dessa välkomstdrinkar tillika midsommardrink nummer 1.






Lite eftermiddagsfika som bestod i denna fejkcheesecake av kesella och lemoncurd med jordgubbar. Mums <) !




Sen blomplockning! Och var skulle inte det passa bättre om inte på Krysseboda sommaräng som så vackert besjungs i Duvemåla hage? Okej, var just sommarängen låg hade vi ingen aning om, men blommor hittade vi.





Och läskande smultron. Men då de växte i diket bredvid vägen lät vi dem vara ...







Sen var det bara att knyta på. Dock blev det inga hela kransar, vi knöt blommorna om varsitt diadem =) .




Gruppbild i vackra kransar!


Årets midsommarmat! Utsökt! Strax därinnan hanns det med ett parti kubb också, men inga bilder tycks vara tagna då. Klart man tog hem det spelet ;) !






Sen blev det lördag och vi tog en utflykt till Karlskrona. Dessvärre var det inte väder till att ligga på stranden. Vi tog ett besök till en thairestaurang med fina akvarier istället.






Ja, vi får anta att det är så här Lina ser ut när hon hungrigt väntar på maten =P . När den kom var den väldigt tjusigt och finurligt upplagd.






Och då thaimaten mättade allas magar fick det väl egentligen bara plats för midsommardrink 2 och chipsringar på kvällen.





Så kom söndagen. Underbart väder! Det togs en promenad där Lina fick förklara vägen till Skruv för några vilsna danskar på förmiddagen. Sen vankades det fruktsallad och glass. Mycket smaskigt!






Det sista som hanns med innan min hemfärd var flera partier couronne. Jag som inte hade spelat det sen jag var ungefär lika lång som kön imponerade stort och vann majoriteten av omgångarna =)) !



Sen var det då hem, ompackning och ner till stan igen för att vara lägenhetsvakt åt min moster. Här är jag nu! Åter mätt på thaimat efter min, Jojjes och hennes sambo (eller nuvarande inneboende, vet inte vad jag ska kalla det =S ) lunchträff.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0