Baka, baka, rulla, rulla

Blev plötsligt sugen på fika - speciellt rulltårta och fick ett ryck. Aldrig någonsin har jag bakat en rulltårta så hur det skulle gå visste ingen. Nåt som jag upptäckte var jävligt svårt var att först vända sockerkakan upp-och-ner på ett annat plåtpapper och sen var det svårt som fan att rulla fanskapet tajt utan att det sprack. Inget av detta lyckades jag särskilt bra med. Och om den ens blev god vet jag inte eftersom den fortfarande ligger och svalnar.

Sen ska ni inte ha för höga tankar om mej. Wienerbröden var inte så svåra att laga till. De var nämligen i fruset tillstånd så allt jag behövde kunna var att starta ugnen och ha koll på tiden. Inte alls svårt. Och två av dem var goda, det vet jag för att jag förtärt dem =) !

Kommentarer
Postat av: ALMA AHLRIK

Snygg blogg, kolla gärna in min! :)

2011-07-21 @ 22:13:16
URL: http://almaahlrik.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0