Om jag skulle ta och spela lite

Se på denna kreation som hänger så fint uppå väggen och samlar damm! Hur lång tid har inte gått sen den gav ifrån sej vackra toner? Ja, när jag först drog fingarna över dess nylonsträngar så satte ljudvågorna mina trumhinnor i gungning, så ostämda vågor som vore de av en annan värld!
Med en ständigt stämd synt till hands rådde jag bot på ukulelens missljud.
Och sen, vilken klang!
Den varar dock inte så länge, instrumentet har ju 15 år på nacken (eh, 95, 96, 97 ... jo, 15!) och orginalsträngarna sitter ännu spända från stämskruvar till stall.

Alla ackord sitter naturligtvis inte i varken huvud eller fingrar, men som pianotangentskännare kan man klura ut sånt =) ! Och, en halv centimeter kortare naglar på somliga fingrar skulle inte direkt stjälpa mej i mitt spelande ...

En liten ukulelelektion. Så här tar man ackordet A. Lycka till med resten!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0