Sommarvärdar i P1

Äntligen blev det avslöjat vilka som pratar till svenska folket i sommar!

Annika Sörenstam
- f.d. professionell golfspelare

Eva Dahlgren
- artist, låtskrivare

Babak Najafi
- filmare, regissör

Pär Johansson
- grundare Glada Hudik-teatern

Per Holknekt
- modedesigner, entrepenör

Natasha Illum Berg
- professionell storviltsjägare, författare

Rolf Ekéus
- diplomat

Eva Gabrielsson
- arkitekt, livskamrat Stieg Larsson

Ulf Malmros
- regissör, manusförfattare

Anna Carrfors Bråkenhielm
- rådgivare Silverback

Nicklas Lundblad
- samhällspolitisk rådgivare, Google

Viveca Sten
- deckarförfattare, chefsjurist

Amanda Jenssen - artist, låtskrivare

Micael Bindefeld
- eventarrangör, pr-konsult

Meta Velander - skådespelare

Mats Sundin
- f.d. professionell ishockeyspelare

Jill Johnson
- sångerska

Elisabeth Åsbrink - journalist, författare

Lennart Jirlow
- konstnär

Micael Dahlén
- professor företagsekonomi

Aris Fioretos
- författare, översättare

Christer Sjögren
- sångare

Anneli Alhanko
- prima ballerina assoluta, hovdansare

Christine Meltzer
- programledare, komiker, skådespelare,

Andres Lokko
- skribent, manusförfattare

Tina Jansson
- lyssnarnas sommarvärd, lärare

Ulf Danielsson
- professor teoretisk fysik

Anette Norberg
- olympisk mästare curling, avdelningschef

Percy Barnevik
- ordförande stiftelsen Hand in Hand International

Johan Rabaeus - skådespelare

Karin Johannisson
- professor idéhistoria

Maria Akraka - företagare, f.d. medeldistanslöpare

Andreas Lundstedt
- sångare, artist

Pija Lindenbaum
- bilderboksskapare

Per Morberg
- programledare, kock, skådespelare

Håkan Lans
- uppfinnare, ingenjör

Johanna Koljonen - programledare, filmkritiker

Lars Jonsson
- konstnär, ornitolog

Claudia Galli - skådespelare

Birgitta Stenberg
- författare, konstnär

Nils Landgren
- trombonist, orkesterledare

Therese Alshammar
- världsmästare i simning

Peter Andersson
- skådespelare

Annika Östberg


Björn af Kleen
- kulturjournalist

Lena Olving
- vice vd Saab

Vanna Rosenberg
- skådespelare

Ted Harris
- teologie doktor, präst

Darin Zanyar
- sångare, artist

Monika Fagerholm
- författare

Staffan Scheja
- konsertpianist, professor

Johannes Anyuru - poet

Henrik Hjelt
- komiker, skådespelare

Annika Linde
- statsepidemiolog, professor

Anna Odell
- konstnär

Tommy Körberg
- sångare, artist

Josephine Bornebusch - skådespelare, komiker

Niklas Rådström
- författare

Det var alla. Jag har några favoriter redan nu som jag gärna skulle lyssna på, tex Ulf Malmros, Annika Östberg, Per Morberg mfl. Jag kommer såklart lyssna på så många jag bara kan, man kan alltid lära sej nåt nytt =) !

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är sämst på och lyssna på radio :)



nej jag förstår hur du känner dig, jag är likadan, gör jag något vill jag ha mina föräldrars stöd och förtroende, allt blir så mycket lättare... har de sagt varför de inte tycker det är en bra ide?



lade till dig på bloglovin! :)

2010-06-08 @ 13:56:56
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: sara

söt, snygg, charmig, cool, härlig & undebar blogg! Menar det verkligen, kanske sagt det förr men kan inte tjatas ut. Keep it up ♥

2010-06-08 @ 18:42:37
Postat av: Johanna

Att dra på sig lån för något man brinner för skall man tycker jag, jag är glad jag tagit lån för mitt :) jag hoppas de vänjer sig vid tanken, det är ju inte som du flyttar för evigt, det går ju komma hem ibland :) min mor var inte heller fötjust över tanken att jag flytta till sthlm, men hon vande sig, men jag kom hem igen efter ett halvår =)



haha en massa radio, jag ahr igång min när jag badar, lugna favoriter eller när jag är hos mina föräldrar, då lyssnar jag

2010-06-08 @ 19:22:54
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: al

Sara:

Tack så mycket, det var väldigt snällt sagt =)) ! Glad jag blev!



al

2010-06-08 @ 19:42:44
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Johanna

pluggar fortfarande, färdig i januari, specialpedagog, då har jag ett fint lån och betala av :)



lugn funkar fint när man badar :)

2010-06-08 @ 19:52:10
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0