Hatkärlekar

Det har varit två händelselösa dagar i mitt liv. Det mest ansträngande för både kropp och själ har varit att jag blev tvungen att riva upp allt jag dittills hade stickat. Jag hade tolkat mönstret fel, och det krävdes nån decimeter för att inse det. Sen fick jag starta om och riva upp kanske sju gånger innan jag begrep hur mönstret egentligen skulle tolkas. Krabbigt ...

En annan grej som jag fullkomligt älskar eller avskyr är internskämt. Jag hatar när andra sätter igång med sina i min närvaro utan att jag fattar eller de förklarar. Speciellt när det aldrig tar slut heller och man sitter där som femte hjulet och ser bara korkad ut när de andra flabbar häckarna av sej.
Men när jag är med på ett internskämt, då har jag nog som roligast! Två exempel från en nylig dåtid.

Exempel 1. Ett spontansms till Sibbe:

Vem gråter alltid på film?
Svar:
Helena Bergström!
Historik:
Under en omgång Partyalias skulle man gissa vilken kändis en medspelare hade på kortet framför sej, allt under tidspress. Sibbe satt med Helena och hastade ut "Hon gråter i alla sina filmer!". Jag vrålar "Helena Bergström!" och Sibbe vrålar tillbaka "Ja!". Alla andra brast ut i nåt förvånat läte och undrade hur fan jag kunde veta det.
Det var tydligen bara Sibbe och jag som hade dragit den parallellen.

Exempel 2. Ett paket till Jojje.
I paketet ligger filmen Bitter Moon med bla Hugh Grant.
Historik:
En kväll på högstadiet visas just den filmen på tv. Jag såg den med pappa och Jojje satt hemma hos sej och kollade på samma film. Nästa gång vi ses i skolan pratar vi om denna sjukt konstiga rulle, och vi verkar vara de enda i klassen som sett den. Något citat från filmen har dragits genom åren, Jojje har visst sett den nån gång igen, men jag har aldrig varit i närheten av den igen.
Vi har varit runt i videobutiker i hopp om att kunna hyra den, men lämnat dem tomhänta. Och så nu, jag hittade den på en filmsida på nätet! Så, för att inviga Jojjes nya lägenhet om nån vecka så ska vi se filmen.

Love it, love it, love it. Ingen annan fattar nånting ...

Nu är det snart dags att fara till jobbet. Idag är det ju löningsdag, så det blir en runda på krogen ikväll också =)) !

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha det är bra att comviq tar hand om packen!



jadå, han skall bara våga höra av sig, då jävlar skall jag skälla på honom. och säga åt honom om han inte lyssnar ringer jag polisen!

2010-07-23 @ 15:05:26
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0