Dumpad

Jag snittade upp senan på utsidan av ankeln i onödan. Mitt i läkningsprocessen messar jag Jojje (som skulle vara min utgångspartner) och säger att jag blir lite försenad. Men då får jag ett samtal till svar. Det visar sej att hon tagit fel på dag och sitter i en bil på väg från Stockholm och har 20 mil kvar hem.
Lite snopet när jag satt där med kajalen i handen och kvällens tunika på kroppen, taggad för att spendera lite av den nyinkomna lönen.
Inte hade jag nån backup heller, jag känner ta mej fan ingen i min egen stad! De få som verkligen bor här har just den kvällen valt att lämna den, annars är alla jag känner utspridda över hela landet, från Skellefteå i norr till Malmö i söder ...

Jag fick sitta hemma och kolla på Mannen På Taket istället. Undrar hur många gånger jag ska behöva se den innan jag slutar störa mej på hur folk går klädda och hur de inredde hemmen. Det är för mej ofattbart att det är autentiskt, att det verkligen har sett ut så i Sverige =P .

Ikväll sitter jag stilla, det har varit jävligt segt idag, regnigt och grejer. Dessutom förväntas jag vara glad och trevlig imon på jobbet så det blir att snart krypa till kojs.

Och min pincett är borta igen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nej vad trist.... :( hade jag bott närmre kunde jag följt med :)



nej det har inte gått bra så kokar av ilska här. han ringde vid 22, sa inget så jag slängde på och skicka ett sms om han inte fatta svenska...fick tillbaka jag skulle lägga av, då tände jag till och upplyste honom att det är fan han som ringer, skickar sms till mig, senast för 1 timme sedan...då skyller han på ny mobil han inte lärt sig, så jag sa för fan radera mitt nr så vi slipper sånt här, fel skickade sms. japp smart säger han då, hur dum är man som ens svarar på ett sånt sms... tyvärr är det nog inte sista ordet... men slutar han inte ringer jag polisen.

2010-07-25 @ 00:01:37
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: ronja

kolla min blogg! :)

2010-07-25 @ 21:11:06
URL: http://ronjaholmdahl.devote.se
Postat av: Johanna

Haha ja precis. växjö är inte så långt bort (för det är väl där du bor, eller har jag fel?)



Jag "känner" honom hyffsta vid detta laget, så jag vet han aldrig skulle kunna göra mig illa.... han är mest jobbig. men skulle han inte ge sig med sms och så, så finns polisen till hjälp, om inte annat för hota med

2010-07-25 @ 22:45:49
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0