Die waldwanderung

Nu sitter jag och kollar igenom min kropp efter fästingar. Jag fick lust till en liten promenad, det har ju inte varit lika hett idag. I elljusspåret har jag inte varit på ett par år nu, än mindre uppe på Klintaberget, så jag styrde kosan ditåt.
Är det bara jag, eller har grusvägen krympt i storlek?
Till höger har vi pilträdet. Jag vet, det är egentligen en gran, men det har funnits en vit pil på det så länge jag minns =) . Följer man pilen upp och går utmed åkrarna ska man så småningom komma till ett litet, snett, förfallet hus. Idag var jag nyfiken och ville se om det fortfarande stod kvar. Och döm om min förvåning!
Hallå huset =)) !

Åter till spåret och mot stigen upp till berget. Men ... Helt plötsligt kommer jag till kurvan med alla stenarna. Dvs, jag har gått förbi stigen. Stormen Gudrun har förvandlat elljusspåret till oigenkännlighet! Bara att vända och försöka se den gamla skogen framför sej.

Bilderna från när en liten al befann sej i den här skogen var och varannan vecka i flera år, sitter för fastetsade för att jag nu ska känna igen mej de få gångerna jag går rundan.




Här ska det ha varit tät skog. Och den högra bilden ovan, som visar hur vägen delar sej, borde ha visat två lika breda vägar, i en tät skog och ett stort träd som står i "klykan" mellan vägarna. Nu är den vänstra, korta, vägen en sönderkörd stig ...
Hur som helst hamnade jag på rätt stig upp till berget. Jag vänder mej om och förfasas över hur kalt det är =( .

Skylten som blev kvar från 70talet? Vet inte, jag har inte sett den uppsatt just här innan iaf.

Ja, det var inte mycket kvar av stigen upp till Klintaberget minsann. Rena djungeln som inte lämnar mycket mellanrum längre.
Jag såg heller inte av trädet som växte genom stängslet, antingen har det blivit för vildvuxet framför det, eller så har man låtit byta ut stängslet och därmed tagit bort trädet.

Men stigen var ändå konstant, den tog mej hela vägen upp.

Även här uppe var det förändrat, här har det alltid varit tät skog i bakgrunden. Det gick även att se en bilväg nedanför stupet som aldrig varit synlig tidigare.

Utsikten var sej lik iaf, och så även önskebrunnen som jag aldrig sett utan vatten. Det syns att vattennivån varit betydligt högre, men vatten, det fanns det =) ! Dock hade jag inga mynt, så nån önskning blev det inte.

Då hade jag inget mer ärende där uppe, bara att ta samma trånga väg ner till spåret igen. Åter hamnade jag i kurvan och vägen med de farliga stenarna. På den goda tiden när man tvingades springa här på gympan, fick ma se upp så man inte snubblade eller halkade på dem. Farligt!

Ut ur skogen kom jag också så småningom. Jag tog vägen om skolan och gick därför förbi Åkestenen (eller Åkerstenen, vet faktiskt inte vilket som är rätt) . Där har jag lekt flera gånger, inne i klyftan och kämpat mej upp till toppen. Tydligen är den fortfarande lika poppis bland småttingarna, vilket gläder mej.
När jag kom till skolan, som fö inte är jättelik sej från min tid där, såg jag att de tänker minska ner på fotbollsplanen genom att anlägga en byggnad där -.- ... Jag blir så besviken.

Ja, det är inte klokt vilket långt inlägg man kan få ihop på en 70 miuter lång skogspromenad.

Rubriken på inlägget är även titeln på en av de tyskafilmer jag och några klasskompisar spelade in på högstadiet, i just detta elljusspår. Nostalgi.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter härligt :)



ja dte är tråkigt, men han har det bättre där han är nu, där han slipper plågor :)

2010-07-06 @ 18:40:08
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Jojje

Världens bästa film!

2010-07-06 @ 19:04:56
Postat av: moa

ååhh..mysigt!=)

~ohhhja..satt & dreggla typ!(a)

även om jag ser snickare varje dag i skolan(går bygg) så är de inte lika hett med jämnåriga,de ska va äldre,hihih!

hoppas du haft en fin dag & får en fin kväll~

2010-07-06 @ 21:05:09
URL: http://justmoa.devote.se
Postat av: al

Jojje:

Visst är det!? Undrar var den finns nu ...



al

2010-07-06 @ 22:42:38
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja avlider jag är jag i goda händer!

2010-07-07 @ 03:18:35
Postat av: Johanna

jo han låg som ett kolli i typ 6månader innan han dog, och innan dess varit sjuk en dle år :/

2010-07-07 @ 05:28:55
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa

vilket äventyr ^^

2010-07-07 @ 10:37:03
URL: http://jinandjang.blogg.se/
Postat av: ourphotos

sv: det var så lite! Din blogg är ju grym!

2010-07-07 @ 12:08:56
URL: http://ourphotos.webblogg.se/
Postat av: moa

men ååhh,yuummie!

de är klart som fan att man ska stirra..hihhi ( men diskret;) )

åh,skönt att höra,jo seg men skön dag & mysig kväll med jordgubbar & fotboll!=)

kramar

2010-07-07 @ 13:35:21
URL: http://justmoa.devote.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0