AMPåterträff

I lördags morse ringde klockan 0430. Det gick oväntat smärtfritt att kliva upp då. På en timme gjorde jag mej klar att gå ner till bussen. Jag hade inte behövt bli klar fullt så snabbt märkte jag, det var flera minuter innan bussen skulle gå och jag var frusen. Då får man leka lite i snön.
Men jag vill ju vara i god tid!
Underlig känsla var det också när det går förbi ett par gäng i högklackat och finkläder, på väg hem för att lägga sej, och jag har redan börjat min lördag.

I god tid kom jag även till centralen efter min bussresa. Jag väntade en halvtimme på bänken innan jag gick ut i mörkret för att leta upp min plats på det väntande tåget.
Det gick smärtfritt att ta sej till Hässleholm, men där var det ett evigt väntande. En timme och tio minuter har jag för mej att det var innan bussen till flickorna i Bjärnum skulle gå. Lite tid slog jag ihjäl inne på Pressbyrån, både med fika och med mobilmontering. Tre gånger lyckades mobilen fara i golvet och splittras i beståndsdelar. Lite pinsamt var det allt ...

Till Bjärnum kom jag, vi var sex tjejer som käkade middag och for i samlad trupp till Markaryd. Vi fick se årets Vinterrevy och sen blev det tvårätters på hotellet.
Mycket mer än så blev det inte för min del, åkte tillbaka till min tillfälliga sovplats i Bjärnumflickornas soffa runt 3. Med en dryg timme till att ha knäckt dygnet somnade jag gott, det kändes ovärt att göra annat.

Dagen efter blev det kebabpizza och tågresa tillbaka till Göteborg. Jag teade hemma hos Frida i den nya lägenheten innan jag åkte hem. Trevlig helg var det!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0