En tisdag med massa händelser

Idag har jag varit ovanligt flitig känns det som. Kanske först och främst för att ganska viktiga saker pajat för mej idag, såna saker man vill få åtgärdat så fort som möjligt. Vi kan väl börja med i morse, klockan är sju och Marsha knackar på toadörren och säger att strömmen gått. Jag står inne i ett upplyst badrum och hajar ingenting. Men det var sant. Mitt rum, hennes rum, hallen och mikron (???) var döda, och visst var en av säkringarna i proppskåpet paj också!

Jag åkte till skolan med de problemen bakom mej, interpreten gick bra och steppen gick bra. Fram till slutet. Mitt i kombinationen delar sej min klack på hälften. Men vad fan!
Ner till femmanhuset och få den ditlimmad igen, men det skulle ju ta en timme så det blev att gå upp för hela avenyn till Götaplatsen och vända. Tillbaks till Nordstan alltså, och detta tog faktiskt runt 45 minuter, en lång gata. Men det var underbart väder idag! Hade inte kylan varit så bitande fortfarande så hade det lika gärna kunnat vara första vårdagen.

Skorna fick jag ut för endast 30 kronor (jag får alltid för mej att skomakare tar flera hundra för sina tjänster), och jag tog vagnen till Mölndals sjukhus. Stackars Marsha låg groggy på sängen, nyopererad som hon är. Dock fick jag inte ta med henne hem, utan jag fick allt åka själv och handla glass till henne istället. Och nya säkringar!

Stömmen gick igång, det märkte jag på Marshas hårfön som satt kvar i väggen på on sen i morse. Även datum- och tidvisaren blinkade igång. Igår fotade jag det. Det var ju den 22/2 och under en sekund stod alla fungerande klockor på 22.22.22. Klart man var tvungen att föreviga =)) !

Vet inte riktigt vad jag ska ordna till för mej att äta, tog mackor innan. Det var hemskt gott. Man kanske skulle spara på middagarna i frysen och ta några goda mackor till istället! Slurp.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0