Avstängt internet och sammanfattning

Ja, mitt i mitt bloggdesignande i onsdags förmiddag så bröts kontakten med internet. Inte förrän idag, efter att en tekniker varit och pillat i jacken funkade det igen. Det som hände var ett abonnemangsbyte som inte funkade så smidigt som lovat.
Nu är jag här, och det blir inget Nissarnas Nedräkning iår, för det första så minns jag inte hur jag bar mej åt förra året för att få koderna att fungera och för det andra så är jag ju tre dar försenad nu =( .
Nu till uppdateringen.

I söndags åkte jag hem till min vän som jag tvingade med ut i skogen att plocka lite natur till mej. Eller, ja, hade han varit helt motståndig så hade jag givetvis gett mej av ensam, men lite övertalning krävdes det =) . Det roliga är att när vi väl var ute i svinkylan så var han mer entusiastisk till att plocka mossa, kottar, granris etc än jag =P . Karlar ... Snögubben vi hittade vid en busshållplats blev det enda jag fotade under vårat strapats.
Senare på kvällen fick jag med kompisen ner på julskyltningen, dels för att se fina juliga skyltfönster (vilket inte var alls många) och dels för att dricka glögg och äta pepparkakor. Men inte ett enda stånd sålde eller delade ut det =( . Och de hade hunnit packa ihop heliumballongstånden när vi vände hem också!

Vi gick hem med en pizza istället och tände en massa ljus och kollade på film =) . Mysig första advent var det!

Måndag hände inget av värde, knappt på tisdan heller. Jag höll på att bli försenad till baletten pga busstrafikens förseningar, men det var inget allvarligt.
Men sen på kvällen kom jag igång med mitt adventspysslande, om än två dar för sent. Vackert blev det iaf, iår igen =P !

Onsdagen gick i husfruns tecken, handlade en chokladkalender, strök, plockade undan lite bråte och på kvällen blev det dans, vilken jag promenerade både till och hem från! 50 minuter enkel sträcka. Tänkte att om ett halvår ska jag sitta vid denna sjö och minnas den första december och hur bra jag har det nu där jag sitter i värmen. Jag längtar.

Igår gick jag ner till stan igen för att eventuellt hitta några julklappar till nån och kanske nåt att ha på mej på julafton. Jag hittade en klapp, det andra var till mej själv, inga kläder dock ... En dvd, piercingsmycken och örhängen.

Nu börjar det bli dags att hänga upp tvätten, ladda maskinen på nytt, tappa upp ett bad och lyssna på Uggla I P4! Senare i eftermiddag ska jag handla lite ingredienser till kvällens mål som ska tillbringas tillsammans med en kompis.
Imorgon tar jag tåget till Emmaboda och Lina för lite lusse- och julbak =)) ! Så förjordat trevligt ska det bli!

Kommentarer
Postat av: Johanna

störigt när det ligger nere :(



Ja, jag försöker dra i linningen istället för krokarna! men i bland glömmer man bort det.



har med blåmärke på knäet efter behandlingen igår hos sjukgymnasten

2010-12-03 @ 16:10:37
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Viktoria | Marks största blogg♥

jepp det har jag med :) Det är supermysigt :)

2010-12-03 @ 17:48:39
URL: http://viktoriiaz.blogg.se/
Postat av: Elin

fint med julpynt på bloggen men nu kan jag inte se din header :S



Hmm, ja min framtand är vass.. eller har en liten tagg som sticker ut från den på baksidan (oj, det lät konstigt :P) så den brukar vara jobbig att bita sig i tungan med.



Hehe, ja precis. fast det är mycket öl här hemma också ^^ :P

2010-12-03 @ 17:52:53
URL: http://cassler.blogg.se/
Postat av: Emma

svar: Här ska det tydligen snöa ännu mer imorgon, jag blir tokig på det :c & kallt är det också. inte kul alls :/ men vi får hoppas snön ligger kvar på julafton i alla fall :) för snö hör till. vad tycker du? ;D



Jag är nästan 100% säker på att jag får en ;) den jag har nu är kass xD. Okej, tur det ;).



Händer i helgen? puss<3

2010-12-04 @ 16:48:37
URL: http://xkiddown.blogg.se/
Postat av: toughts

sv: tack så jättemkt :) den var superskoj och jättebra!



Ja visst är det jättesvårt, men är man intresserad av det och engagerad så går det nog allt :)



haha ja verkligen, så jäkla kallt! hoppas allt e bra med dig, kram

2010-12-04 @ 19:51:05
URL: http://toughts.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0