Det blev lite sämre än jag tänkt mej

Jag försökte dock göra det bästa av situationerna. Det gäller helgen som var. Planerna såg ut så här:
Fredag: Efter jobbet åka ner till Jojje, ta några öl, kanske på Pauze, och sen försöka se Bitter Moon igen.
Lördag: Ta bussen 0745 till Moheda, ta ett par timmars tupplur för att sedan på kvällen klara av förfest och öltält på Mohedadagarna.

Så blev det inte. Istället blev det så här:
Fredag: Jojje lämnade återbud pga sjukdom och jag hakade istället på en hemmafest jag blivit bjuden på. Jag blev hämtad av en som agerade fyllechaffis och innan vi stack till festen skulle vi plocka upp annat folk som skulle till samma ställe.
Efter bristande kommunikation insåg vi att vi var på fel gata och fick backa ut från den. Chaffisen tabbade sej och backade in i ett villastaket. Ut från villan kom en man som ofta handlar på mitt jobb. Jag sjönk ner i baksätet, tyckre att det skulle bli pinsamt om han kände igen mej, även om det inte var jag som körde.

Till festen kom vi iaf, det var hålligång och jag hade jävligt kul. Dock blev det så sent att fyllechaffisen tröttnat på att sitta nykter i vårt sällskap och dragit hem, bussarna hade slutat gå och taxi var för dyrt. Det blev att promenera de 6200 metrarna hem i natten. Okej inte riktigt, en taxichaufför tyckte synd om och backade tillbaks till mej vid Skogskyrkogården och jag fick faktiskt lift till domkyrkan =) . Snäll människa det där! Vid Strandbjörket fick jag nog av att promenera i högklackat och så tog jag av mej skorna och gick barfota på den blöta men tack och lov varma asfalten. Jag var hemma klockan fyra.

Lördag: Två timmar senare ringde klockan. Packa lite snabbt och sen iväg med 7bussen till stan. Där blev det att sitta och vänta på 0745 bussen som skulle ta mej till Moheda. Klockan blev 0750 och jag satt och väntade vid närmsta hållplats som hade en kur. Då äntligen kom bussen körande och jag gick bort till 142ans hållplats.
- Det var tur jag stannade till här, jag trodde du väntade på en annan buss!
Jag sa det inte men jag tänkte:
- Om du hade kört fram och ställt dej vid din hållplats i tid, som alla andra chaufförer, så hade du märkt att jag väldigt tidigt hade för avsikt att gå ombord på just denna bussen, fast jag satt i kuren vid hållplatsen bredvid.
Hade han bara kört vet jag inte vad jag hade gjort.

Jag kom tillslut till Moheda iaf, och jag gick och la mej genast och sov till 11. Jag var pepp på party utombords, men inombords var det värre. Det hade kört och bubblat i magen hela förmiddan och vid två tiden var det dags att frigöra lite överbliven materia. Och bra mådde jag inte, det fick jag beviset på i den stund. Bara att skicka ett sms till Therése och avboka.

Istället för partaj satt jag hemma i fosterställning i fåtöljen, blåbärssoppa bredvid på bordet och Millenniumtrilogin på tvn. Kul jul, medan mina vänner var nere i det öltältet jag sett fram emot hela veckan =( .

Jag kryade på mej hela söndan och måndan och åkte sen in till stan igen. Vid I11 såg vi blåljus, men de var tysta och stod tämligen stilla.
- Nu har de kört och krockat, tänkte jag.
Men icke. Istället fick ett tjugotal Hammarbysupportrar poliseskort till Värendsvallen. Sånt lägger de resurser på minsann ...

Attans, uppstigning om 5'20, dags att fälla igen maskinen.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0