Tidig uppstigning

Nej, skulle inte tro det, sanningen ligger mer i sen läggning. Klockan är typ sex på morgonen, det börjar ljusna ute och det var längesen jag var uppe så länge. Och detta var helt på min fars bevåg, det måste ha varit ännu mer länge sen! Och jag som trodde jag åkte hem på lov för att sova ut =) .
Ja, det var stressigt igår, onsdag. Hem från skolan, duscha, laga mat, äta, stryka och framför allt packa på tre timmar och sen iväg till tåget. Sov på tåget, åkte hem till pappa och gick och la mej tidigt, det var min dymmelonsdag det.

Dan efter blev det ju skärtorsdag. Inte en enda påskkärring kom hem till mej där jag väntade med skumkaniner =( . Under tiden jag väntade kokade jag gröt. Det fanns inte tillräckligt med mannagryn, men däremot hittade jag grötris! Men, ack, det tog nästan en timme att koka ihop, så jag fick äta med andakt och riktigt njuta av risgrynsgröten-made-from-scratch.


Våren har kommit till Småland, i trädgården finns det snödroppar och krokus att finna, och av den två o'n halv meter höga snövallen finns nu endast material till en enda snöboll kvar.


Sen har jag och pappa suttit med film och musik, kvällen har bjudit på hockey (vinst till HV71!), gamla Postkodmiljonärenavsnitt, de två Män Som Hatar Kvinnoravsnitten i en följd (jag hade inte sett andra delen och pappa hade inte sett nån), Mamma Mia! på cd - den svenska versionen, ABBA The Consertdvdn och tillslut Mamma Mia! - filmversionen. Och så blev klockan jävligt mycket!

God morgon!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0