Lättpåverkad och likgiltig

Jag har druckit upp slatten med Perlino och en öl och jag känner mej redan drucken. Det har att göra med att jag inte haft nån aptit idag och struntat helt i maten. Jag har levt på gårdagens matsäckrester, ett äpple och en hemmagjord croissant. That's it.
Och till skillnad från igår har jag varit extremt känslokall. Okej, jag var på Netto en runda, och jag ansträngde mej för att vara trevlig mot mannen som frågade om jag visste var det fanns rödbetssallad och killen i kassan. Men sen blev jag klämd i bussdörrarna och då gav ansiktsmusklerna upp, nollställd igen. Och det har hållt i sej. En och annan tår har fällts, men det har inte blivit mer än så. Jag har inte kännt mej glad, inte ledsen, inte arg, ingenting!

Igår halvlåg jag i sängen och lät min förtvivlan kastas ur mej både visuellt och audiellt. Det förevigade jag, har ingen egentlig anledning till det, kanske ville jag kunna gå tillbaka till det senare för att ha som skräckexempel, kanske var jag bara nyfiken på hur det såg ut, men autentiskt - det var det!

Kommentarer
Postat av: Emma

al, skriv en dikt där du formulerar händelsen i kalla ord. Få ur dig "känslan" från gårdagen/förrgår och gå vidare... Du måste komma igen. Det går inte att vara ledsen i flera dagar, ju fler dagar du är ledsen, desto mindre lyckligare dagar består ditt liv av. Så snälla, var glad, var lycklig! Pleease. :)

2010-04-24 @ 11:14:55
Postat av: al

Emma:

Haha, dikter har verkligen aldrig varit min grej. Sist jag skrev en lyckad dikt var i lågstadiet och handlade om våren. Mamma blev typ arg och trodde jag hade snott den från nånstans och försökte få mej att försäga mej om var =P .



Nä, jag får låta det rinna av mej och ta den tid det tar ...



al

2010-04-24 @ 11:19:38
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: bodil

lilla, lilla du vilka röda små ögon.

2010-04-26 @ 22:01:55
URL: http://bossebodil.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0