Hur blev jag ackompanjetör?

Nej, det finns sannolikt inte ett sånt ord på nån som ackompanjerar, men jag hittade inget bättre ord. Men hur kommer det sej? Vet faktiskt inte, men så fort nåt ska kompas med piano utan lärare får jag rycka in och låtsas vara pianist =/ .
Nu har jag fått ett tungt ok att bära. Det är självträning med klassen imon inför föreställningen, vår körledare har plockat ut ackorden på ett rikigt flummigt körarr på Nature Boy och undrade om vi hade nån som kunde ta på sej att kompa under repet. Jag fick nio pekfingrar på mej, jag svalde.
Det är inte bara Em7 och Am/B i denna låten! Ett och annat F#7sus4b5-3 tittar förbi. Inget svårt ackord egentligen, man ska bara hinna tänka innan det är dags att skifta över till ett GΔadd6. =)

Lite musikteori: Hur man tar ett F#7sus4b5-3 !

Bara fyra fingrar, väldigt konstiga harmonier. Vilket gäller nästan hela låten igenom. Då får jag ta och öva lite till på att kompa samtidigt som jag ska lära mej min egen stämma i arret. Way!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0