Tråkiga löpsedlar

Jag vaknade upp ur min eftermiddagslur och kom på att citronerna var slut, var tvungen att pallra mej ner till Wieselgrenscenter (tror det heter så iaf) , en Nära Dejbutik nere på platsen.
De måste tro att jag är crazy, för det enda jag handlar i den affären är citroner och choklad =/ . Idag tänkte jag faktiskt köpa nåt jag kunde laga middag av, lite för att jag inte ätit en riktig sådan ännu idag, men mest för att visa de anställda att jag lever på mer än citroner och godis =) . Men jag hittade inget annat.

Strax innan kassorna står ett ställ med diverse tidningar, på de allra flesta framsidor och gula löpsedlar handlade det så klart om stackars Uffe Larsson, men det fanns nåt som stack ut. Precis som när jag hörde på morgonens nyheter om Uffe, kände jag hur det stack till av adrenalininsöndring när jag läste detta:

Marmeladfrukt 12,90! Nej, såklart inte ... "Jan Rippe drabbad av hjärtinfarkt". Sånt finner jag extremt obehagligt. Stackars Jan =,( !

Sen tänkte jag ju att GT skulle vara lite mer lokalpatriotiska och veta att Rippe inte är Galenskapare. Han är After Shavare! Två helt olika, skilda grupper som haft ett troget sammarbete sen 1982. Men sånt reagerar väl bara jag på. That makes me sad ...

Btw, så glömde jag lägga upp en, suddig, men ändå en, bild på en liten medpassagerare jag fraktade runt på igår när jag entrade skolan.
Jag hörde hur det surrade och tänkte
- Gud, vad konstigt ventilerna låter.
Sen kändes det som att min lugg låg fel pga blåsten och när jag skulle rätta till det surrade det iväg en liten krabat och satte sej på väggen.
Snällt av honom att inte sticka mej i pannan, jag som inte har blivit getingstucken sen i högstadiet då vår grupp klev på ett jordgetingbo under en orienteringsfriluftsdag. Jag har nästan glömt hur det känns, men jag känner mej inte så nyfiken att jag vill testa firvilligt =) .

Om man kanske skulle improvisera fram lite mat. Dock är jag mest törstig.



V.I.F Uffe!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0