Fysiska drömmar

Jag har jätteont i min högra axel och arm. Vad har jag gjort? Drömt! De drömmar jag kommer ihåg handlade enbart om låten Hemma ur Kristina från Duvemåla och att min familj kom och hälsade på mej. Just detta är inte så konstigt eftersom båda är aktuella i mitt liv, stora frågan är varför jag måste ta ut svängarna i verkligheten när jag bara ligger och drömmer.

Jag har överrörliga axlar, helt naturligt, inget jag tränat upp på nåt sätt, så de sitter inte så stadigt i lederna. Oftast under idrottsutövande, tex basket, volleyboll och försök till fjärilsim, yttrar sej detta, då man hastigt flyttar runt armarna. Då hinner jag inte känna av den lilla spärren som talar om att det inte går att utföra just den rörelsen, axelleden glappar, utan att hoppa ur led, men hela armen domnar av och jag kan inte röra den på kanske 30 sekunder. I flera flera timmar efteråt känns det som att jag fått en hård smäll på axeln.

Ja, jag ligger på rygg i sängen, min högra arm är lyft över huvudet och nånting i drömmen gör så jag kvickt måste lyfta ner armen till utmed sidan. Där satt den där spärren! Först låste sej hela axeln så jag fick ägna nån sekund till att "lirka" loss den och det gjorde så stört ont! Jag låg tom och kontrollerade så jag fortfarande kunde röra på fingrarna ett och ett.

Nu känner jag bara som att jag fått en hård smäll, men också att det knäpper i axeln när jag svingar runt armen ett helt varv. Undrar vad som gick sönder.

Kommentarer
Postat av: bodil

taaaaaack

2009-09-25 @ 22:44:20
URL: http://bossebodil.blogg.se/
Postat av: maja

nää, jag visste faktiskt inte heller det fören dom fick fladdermöss på vinden.

jaa, huaah. 300 är ju ganska många faktikst. tänker på den filmen rattatoui om du sett den?? när alla mössen bor på tantens vind.

2009-09-26 @ 10:43:20
URL: http://mjaumjaau.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0