Fram till nu

Jaha, ska man försöka sammanfatta slutet av veckan? Vi kan börja på torsdagen. Teatertorsdag som vanligt, men kommer man tidigare så kan man mötas av en blåskvartett bestående av tre Förbieflickor och en PAS1pojke som repar (har man inte bett om tillåtelse att lägga upp bilden så får det bli lite blurrat ... ). Jag frågade om jag fick lyssna, vilket jag fick och de bjöd mej på Blues Brothers Everybody Needs Somebody =)) . Ah, det var så pampigt att jag fick tårar i ögonen och ståpäls på armarna! Jobbigt om det varit tvärtom >)) .


Torsdagen bjöd på en kväll ute också. PAS- och BAelever fick gratis besöka Park Lane och se Cabaret Lorensberg. En del märkliga låtval i början kanske, men de jobbade upp sej och de var grymt bra på att sjunga och dansa.

Sen blev det då fredag, jag hade inga planer den dan. Jag upptäckte att benen tar en del stryk när man, styrd av endorfiner och adrenalin, verkligen tar ut svängarna på dansen. Efter balettlektionerna känns det mest inne i benen, men efter stepp- och jazzlektionerna kryper ansträngningsbiverkningarna ut för allmän beskådan. Från steppen får jag massor av miniblåmärken då jag nog slår lite för hårt på benen under swingkombinationen. I jazzkombinationen ingår det en del rullande på golvet och det ger tydligen blåmärken av det lite större slaget på sidan av låret och på knäna.

Två oförmedlade telefonsamtal fick jag också under fredagseftermiddan av två småländska pojkar. Den första var chefen som ville att jag skulle förlänga kontraktet och så undrade han lite om framtiden när det gäller jobb. Det hade jag inte ens tänkt på! Men det löser sej säket, just nu känner jag att det där med att tjäna pengar inte hade varit så dumt! Om jag bara hade energin ...
Det andra telefonsamtalet var från Pierre som ville kolla läget och några nyskrivna ståuppskämt.
Sen tog min energi slut och jag däckade, vaknade runt 19 igen. Tv- och ölkväll blev det för min del, hade lite folk hemma som sedan försvann ut i Göteborgsmörket. Även jag minskade på belysningen, korkade upp en likör som legat sen i vårvintras och startade Across The Universe. Jag saknade pappas hemmabiosystem, men det gick ganska bra ändå. Lipade gärnet till flera låtar. Mm, bra film! Så när den tog slut startade jag om och kollade på den igen <) .

Nu är det lördag, Melodikrysset är löst och inskickat och nu finns det inte mycket fantasi för att komma på nåt vettigt eller roligt att göra. Koka ihop nåt att äta och ge toaletten en städomgång är väl det översta på listan, men sen?

Kommentarer
Postat av: maja

joo, men det är den scenen jag menar. :) scary!!

2009-09-26 @ 22:35:42
URL: http://mjaumjaau.blogg.se/
Postat av: Pierre

hahah...noterade din twitter...måste vara första gången som ordet kuk används i samma mening som bumbibjörnarna ;D!

2009-09-26 @ 22:44:00
Postat av: al

Pierre:

Hehe, du var den som använde de orden i samma mening! I min twitter är de faktiskt i varsin =) .



al

2009-09-27 @ 00:04:40
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

haha, okej då...i samma stycke då ;)! Men samtidigt hade du ju inte skrivit "kuk" om det inte hade varit för bumbibjörnarna..så det hade ju med vartannat o göra så att säga ;D!



Kom o tänka på en annan grejj som jag fann rätt rolig. Bettan sade att det fanns en gata i Göteborg vid namn "bögatan"...bara det finner jag ju lite roligt men sen så sätts ju mitt komiker-tänk igång... undra om man förkortar det gatunamnet (som man ju vanligtvis gör på brev och annat)...o hur fel blir det inte isf om man bor på Bögatan 6 o ja...gör en förkortning...bara en tanke;D!

2009-09-27 @ 15:03:23
Postat av: al

Pierre:

Ja, den är old news nu ;) ! Läste det både när du skrev det in din logg och till Bettan på fejjan!



Det bor fyra personer på just Bögatan 6 i Göteborg!



al

2009-09-27 @ 15:50:16
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0