Citroner och Disney

Jag har ganska så precis vaknat. Marsha väckte mej och ville låna min mobil så hon kunde ringa upp och lokalisera sin egen. Jag var svintrött, men så så jag att klockan var över elva och snoozade lite med tvn innan jag klev upp.
Nu sitter jag med mitt citronvatten, dagens första förtäring. Det skulle vara bra för nånting, förutom all cvitamin, men jag minns inte vad =) .

Igår satt jag vid Marshas dator och bloggdesignade lite på hennes sida när plötsligt min mobil ringde. Det var pappa.
- Hej, vad gör du?
- Jag webdesignar.
- Vaddå för nåt?
- Marshas blogg.
- Varför designar du inte din egen?

Jag visste inte ens att han visste att jag hade en blogg.
- Öh, nä, jag är ganska nöjd som det är just nu.
- Jaha, jaja. Har du inte tvn på?
- Nä.
- Ditt favoritprogram har precis börjat.
- Va, jasså? Vad kan det vara?

Jag startar tvn, sätter på ettan. Jag ser två välbekanta figurer som kallas Hubbe och Bernard gå nere i några tunnlar.
- Åh, det är nu de ramlar in i det rummet så hittar de den där hoppande drakfoten!
En sekund senare hände precis det. Pappa skrattade.

Disneydags har börjat visa Bumbibjörnarna! Lyckan var total, jag har inte sett ett Bumbibjörnsavsnitt på åratal, men det var mitt liv när jag var liten. Det, Duck Tales och Turtles. Plus en massa andra barnprogram och det vet min pappa <)) !

Jag var bjuden på fest igår kväll också, och jag var väldigt inställd på att gå, men så kom tröttheten ikapp och jag stannade hemma och kollade på Forrest Gump och Mamma Mia!.
Nu är det söndag, fint väder och allt, men jag blir nog innesittande idag i brist på fantasi.


Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0