Tidsbegränsning

Ja, eftersom mitt bredband blev ivägskickat sitter jag som en handikappad stackare utan internet. Nu fick jag låna Marshas i en halvtimme.
En snabb resumé av gårkvällen och dagen:
Igår var det ju som den beläste vet, min födelsedag. Jag fick lite presenter då också faktiskt. Från Marsha. Det smakade bra, jag som var så fruktansvärt godissugen. Sen bjöd hon mej även på chokladpuddig, såna i plastkoppar med vispgrädde på =) !

Sen skulle jag pumpa min luftlösa cykel. Jag satte mej platt på rumpan och gick åt som fan. Hur gick det för mej? Låt mej få citera mej själv i ett argt sms till pappa (obs, jag var inte arg på honom):
Jag sitter och pumpar och står i, men vad har jag för det när luften hörbart pyser ut en kvarts vart moturs från ventilen?

Ja, det var väl hela min födelsedag, jag anstängde mej väl inte så mycket för att det skulle bli en speciell dag, så den var verkligen som vilken dag som helst.

Idag var den segaste morgonen hittills denna höst, och det kommer bli värre tyvärr. Jag ville verkligen inte lämna sängen och ge mej ut i den kalla, blåsiga årstiden.
Men själva skolan gick överlag ganska bra och jag kom efter en timmes promenad tillslut hem. Om det är intressant för någon kan jag väl berätta att jag dagligen åker eller går förbi byggnaden där Göteborgsbranden, Discoteksbranden eller, som det lokalt kallas, Hisingebranden inträffade för ganska exakt 11 år sen. Så jävla hemskt!

Cykeln fick jag gå bort med till cykelreparatören också, får tillbaka den imon eftermiddag mot 200:-, så det blir promenix från skolan igen.
Efter det, handlande på Willys och ätande av en 25kronors kycklingrörebaguett tog jag en tupplur gjorde jag samma tabbe i sömnen som förra torsdan. Armen ligger över huvudet och jag gör en för snabb rörelse för att få ner den utmed sidan. Den här gången hade jag extremt svårt at få den att lossna ur det läget den hamnade i och jag har fortfarande en ganska hygglig smärta i axen. Fan ...

Nu är det nog dags att återlämna bredbandet till dess rättmätige ägare =( .

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0