The Phone House – nej tack!

Undrar om nån kan förstå hur dum i huvudet bruden bakom kassan var. Jag skulle bara byta ett headset. Där har vi min problematik. Headsetet jag fick av mina föräldrar i födelsedagspresent gick inte att lyssna på mobilradion med, därför ville jag byta till en man kunde det med, så klart.
Hon frågade om jag använt det och jag svarade ärligt ja på det. Och med ”använt” menade jag att jag provade det för att se om det funkade, vilket jag snart kom fram till att det inte gjorde.  Då tände hon på alla tio och menade på att hon inte skulle kunna sälja den som ny produkt längre nu när jag använt det och då menade jag på att hur skulle jag kunna veta att den inte uppfyllde mina krav innan jag använde den.

Sen rabblade hon upp de mest korkade argumenten mot att hon överhuvudtaget skulle behöva ta emot mitt headset och byta det mot ett annat. Tex:
Det är ju inte särskilt fräscht att nån annan ska använda dessa lurar nu när du har haft dem i öronen, det tycker väl inte du heller?
Nä, det kanske det inte är, men hur många sjukdomar sprids genom öronkontakt?

Det är ju som när du köper örhängen och använder dem, då är det ju inte fräscht att komma tillbaka med dem sen och att butiken ska sälja dem.
Nej. Men för det första så står det klart och tydligt på kvittot när man köper örhängen att man inte har öppet köp eller bytesrätt på dem och det gör det inte på mitt kvitto jag fick av er.
För det andra, om vi ska fortsätta jämföra andra varuinköp, så kan vi gå in i vilken klädesaffär som helst. Där kan man köpa, gå hem och prova och komma tillbaka med plagget om det inte passar eller på annat sätt är missnöjsamt.
Dessutom kan man inne i affären plocka åt sej hur mycket plagg som helst och prova på plats för att sedan hänga tillbaka dem i butiken för försäljning igen. Och det spelar ingen roll om man så inte har duschat på 14 dar eller om man har jättemycket parfym eller smink på sej, kläderna hängs ut igen lika förbannat. Det måste väl vara ännu ofräschare?

Sen tog en annan tjej över som var lite lugnare i sinnelaget.

Du måste förstå vårt dilemma också!
Ja, klart att jag förstår, jag jobbar också inom service, men jag skulle aldrig behandla en kund på det viset.

Det säger väl lite sej själv att man behöver antenn till att kunna lyssna på radion också?
Men inte fan vet jag! Klart det är uppenbart för dej som har det som professionellt yrke, men jag har ingen som helst koll på vad teknikforskarna spottar ut till världens butiker. Det kunde väl lika gärna varit en inbyggd antenn i den där lilla dosan!

Sen var jag sugen på att ge fan i att byta till mej till det andra headsetet och bara ta pengarna och gå till en annan butik. Men jag fick nytt, med sladd, och mellanskillnaden. Jag ber nu till högre höjder att det inte är nåt fel på det så jag tvingas ta mej tillbaka. Pax för att aldrig sätta foten inne på The Phone House i Nordstan igen!

Kommentarer
Postat av: bettish

jag gillar att du kan stå upp för dig själv om inte annat! :) grattis i efterskott! förlåt om de kom lite sent :( hur går allt i gbg?

2009-10-09 @ 18:34:37
URL: http://mcbeth.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0