Svullfredag

Mor, far, julen, FN, kanelbullen, ja, alla ska tydligen ha en egen dag. Så har turen kommit till ägget! Idag är det äggets dag, ett halvår från äggets egen högtid – påsken.
Jag käkade tre ägg inatt, strax efter tolv, men då visste jag inte att jag iom det firade äggets dag.

Det luktar vinter ute, det bådar inte gott för den nära framtiden. Brr, vinter >( … Det är mycket pga av den jag inte gillar att fylla år, så tillvida att min födelsedag påminner mej om att det är höst. Och hösten påminner mej om att det snart är vinter. Långsökt kanske, men sanning. Sen spelar andra faktorer in också när det gäller födelsedagen.
Nu sitter jag med en öl som mina föräldrar åkte hem utan. Jag hade lite planerat att ta en öl ute medan det var after work, men jag hade ingen att gå med längre. Jag frågade några andra om de ville följa med mej, istället för den som bangade, men de hade andra planer och sen kände jag inga fler.
Så, festsminkad och utgångsklädd fick jag helt sonika sätta mej på cykeln och trampa hem efter avslutad föreställning av treorna på skolan.

Men skulle nån känna att de saknar mej på sin tillställning så är jag ju klar att sätta mej på sadeln och infinna mej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jo de känns bra här nere oxo :) på måndag ska vi börja repa med höstshowen :) synd att bjärnum inte e så mkt te stad bara.. ;)

Ja ska hälsa på kompisar som har flyttat till munchen :D jättekul ska de bli! :D

2009-10-10 @ 00:04:37
URL: http://mcbeth.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0