Skitdag

Ja, trots att det är tisdag, min näst bästa skoldag, efter torsdagar, så blev den till en riktigt hemsk dag. Någon övermärktighet vill mej ont, för steppen gick verkligen inte bra idag. Alla diagonalerna kunde jag innan lektionen började, så jag var på bra humör, men så fort läraren kom in rasade allt, och jag blev mer och mer frustrerad och förbannad. Det i sin tur gjorde ju inte saken bättre. Sen när lektionen äntligen var slut och Lisa gått försökte jag igen. Det gick lysande! Varför?
Om det är en gud och en djävul som råder över levande och döda så ogillar den där guden mitt svärande och vill varna mej för vad som komma skall om jag fortsätter. Jag vet inte annars vad han skulle ha att klaga på, men av nån anledning förtjänade jag en helvetesdag.

Jag lämnade skolan med en slängkyss i fickan. Jag fick den av Juulia strax innan och jag tänkte att den kunde vara bra att ha. Med bister min satt jag upp på min cykelsadel och kokade inombords, men jag svalnade ganska snart tack vare radion i mina öron. Den spelade gamla ESCdeltagare, och fan vad vissa är bra, gamla 70-80talare =) .

Jag kom hem rätt snabbt, genomsvett både efter steppen och cyklandet, men det tar ungefär två o'n halv evighet att komma ur alla 14 klädesplagg (ett par strumpor räknas som ett klädesplagg) . Ja, alltså 14 plagg senare är jag tillräcklig avklädd för att hoppa in i duschen. Nu vill jag bara dra täcket över huvudet och inte vakna mer förrän på fredag lunch, då jag hinner packa mina väskor och ta mej ner till tåget hem.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0