Spindelharpan, Under Attack och Berlinmuren

Hurra, jag klarade det! Gå ut med Spindeharpan på den avancerade nivån - med alla fyra färger. Det är baske mej inte ofta det händer! Av 159 spelade omgångar har bara 4 slutat med vinst.

Ja, hurra för mej.

Ikväll var jag på sånglektion (där har vi anledningen till att jag var och cyklade ikväll) och jag var lite orolig. Trots att jag inte haft sång på fyra veckor, så var jag illa förberedd =/ . Men det var inte så farligt, jag hade fått i uppdrag att välja en egen musikallåt utöver de två som läraren tilldelat mej, och vad väljer jag för musikal?
Mamma Mia! naturligtvis! Mitt lilla problem var bara att välja vilken specifik låt jag ville sjunga, jag bestämde mej för Under Attack. Iväg till bibblan och kopiera upp noter till läraren, sen hem och skriva av både den svenska och engelska texten till mej själv.

Väl på lektionen kunde jag inte bestämma mej för vilket språk jag skulle sjunga på, vi började med engelska, sen en gång till på svenska. Svenska it was, så det var bara att spinna vidare på nyansering och olika sångtekniker.
- Vad bra du är på svenska! sa läraren med ett skratt, för att hon inte visste hur hon skulle uttrycka sej.
- Öh, tack, jag har övat ganska länge ...
Vad hon menade var att det inte hördes nån dialekt när jag sjöng <)) .

Låten hade hon aldrig hört innan och hon var tydligen tvungen att kopiera noterna av mej.
- Jag måste få kopierna de här av dej!
- Nä, behåll du dem, jag har ju boken.
Så snuddade vi lite vid en av låtarna jag hade i läxa, dvs jag sjöng två textrader innan det var dags för nästa att ha lektion. Tur för mej!

Sen har jag tänkt på en grej. Fan vad konstigt att jag har levt medan Berlinmuren fortfarande bredde ut sej och inneslöt Västberlin. Mina föräldrar tog mej dock aldrig till Tyskland så jag fick skåda byggnadsverket med egna ögon (inte för att jag hade haft några minnen från det idag, men det kunde ha varit kul att ha på den personliga meritlistan).
20 år sen den togs ner idag alltså!


Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0