Jul i Göteborg

Själva högtiden kommer jag uppleva tillsammans med pappas sida av släktträdet i Småland som vanligt, men jag antar att julen kommer till Göteborg samtidigt som till resten av Sverige, den 24e december. Och innan det blir jul ska det få plats med fyra adventer. De är liksom upptakten till julafton, man börjar lite lätt med pyntandet för att trappa upp det hela under veckorna tills det är dags för stjärnan att pryda grantoppen nån dag före dopparedan.

De flesta håller reda på när det är första advent, men för den som är lite vilsen i tillvaron kan jag påminna om att den inte har varit, den är först om två veckor! Det kan vara förvirrande, speciellt när Göteborg Stad sätter upp och tänder dessa granar lite varstans.



Kan det vara för att förbereda befolkningen på vad som komma skall, eller kommer det bli så att vi i framtiden kommer fira 13-14 adventer innan jul =/ ?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Sv: Tackar! =D

2009-11-14 @ 18:26:08
URL: http://jassiemary.blogg.se/
Postat av: bodil

hej och håå! jag kommer vid tio i elva. alltså 10.50 nångång då.

det är inte så mycket snö nu. jag vill ha drivvis med snöö!hähä! ses i morgon!

2009-11-14 @ 18:27:18
URL: http://bossebodil.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0