Bodil, Bodil, kom hem!

Idag har varit en Bodildag =) . Jag som var så sjuk och trött i morse kryade genast på mej när jag klövade in på Centralen och hittade Bobban på en bänk. Jag ställde mej bredvid och tittade på henne utan att säga nåt, men den slöisen märkte inte nåt =P .

Vi gick Avenyn upp mot Götaplatsen och hängde största delen av tiden vi hade tillsammans på Subway. Bobban berättade mycket om hennes och Majas USAresa, det var roligt.
Hon berättade tex om det faktum att man kunde prata svenska om vad som helst utan att nån fattade. Så hade hon sagt: "- Vilken jobbig unge" högt och så hade ungens mamma ropat: "- Albus, kom hit!". Mohaha, jag vek mej av skratt, inte för att ungen hette Albus, utan för att Bodil tog just det namnet ur luften för att hon inte minns vad han hette egentligen.
En liten skojig bildserie på Bobban när hon knaprar i sej sin Veggie Delight. De (enligt Bodil) roligaste bilderna raderade jag, men jag tycker att dessa två är helt okej >) .

Sen en seriös, fin bild också =) .
En konstig grej vi la märke till medan vi satt och pratade och tittade ut på förbipasserande var en buss som stannade för rött. Bussen var själv röd och verkade vara en direkttransport till olika Media Marktbutiker =/ .

"- Älskling, kan vi inte åka till Media Markt idag?"
"- Men bilen är ju trasig."
"- Vi tar Media Marktbussen!"

Efter lunchen drog vi tillbaka till stationen och passerade genom Nordstan. Akademibokhandeln nästa tyckte Bodil och gick in för att bläddra bland boktitlarna på pocketavdelningen. Själv kan jag inte låta bli att varje år störas på att Guinnes Rekordbok heter nästa år! Varför 2010? Det har väl inte hunnit sättas några rekord 2010? Om jag skulle sätta en titel på rekordboken iår skulle den hetat Guinnes Rekordbok 2008, alltså rekorden som sattes förra året, men jag skulle gett ut den lite tidigare iår.
Jag skulle inte kunna döpa den till 2009 eftersom året inte är slut och det finns chans att förbättra ett rekord iår.

Men det är väl bara jag som tänker så.

Inne på Pressbyrån står vi och kollar på tidningar, Bodil upptäcker att Allers skickar med en Carl Larssonalmanacka eller kalender av nåt slag och det ville hon också ha.
"- Min mamma har nog fått den, för hon prenumerer på den tidningen" berättar jag.
"- Jag vill också bli en sån där kvinna och prenumerera på Allers!"
Lycka till, Bodil! Då kan jag komma till dej och så kan vi lösa korsord tillsammans som de kvinnor vi blir.

Bobban hamnade på sitt nästa tåg till Strömstad, jag postade hennes brev och sen cyklade jag hem. Om sex timmar ska hon vara framme i Norge.


Jag Faxar Ett Message - GAS. (Låten kommer igång ~0.20)

Bodil kom hem till Sven!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0