Vad gör din man för fel?

Hahaha, jag har suttit och skrattat fötterna av mej åt detta klipp. Så längesen, men fortfarande så jävla klockrent!

Vad händer i mitt liv? En liten uppdatering ...
Idag hade vi en lite annorlunda sånglektion. Ställ dej och sjung din auditionlåt så filmar läraren det hela. Jättehemskt, speciellt då jag hade enorma problem med texten och hittade på lite läten som lät som engelska, men som inte alls finns med i en engelsmans vokabulär. Jag förlängde även ett mellanspel med två - tre takter då jag blackade på en hel textrad ... =) Sen då skulle vi titta på inspelningen, det var det bästa av allt. Inget ljud! Bara visuell analys av framträdandet. Jag blev väldans nöjd, det märktes ingenstans i mitt uttryck att jag hittar på eller kommer av mej. Däremot blinkar jag tydligen väldigt mycket när jag sjunger ... <)) Det ska jag försöka vänja med av med.

En liten återblick i bilder passar bra nu tycker jag. Vi kan snabbspola till i torsdags, välgörenhetsgalan. Så  här tjusigt (?) vart det. Själva galan gick över lag väldigt bra, det kom rekord mycket folk, vi samlade in rekordmycket pengar till CHIGAMBAS, vi hade tom Thorleif till att signera sina skivor i pausen. =) Inflytande!

Fredag sen, skattjakt, stafett och ölbrännboll. Allt som allt förlorade mitt lag, det var poängräkning från skattjakten till stafetten. Vinnarna fick en tv, trot eller ej. Men den var tydligen värdelös så pojkarna fick en trevlig stund med den borta på parkeringen. =/
På första bilden ser vi då en samling pojkar i fjärran (då min jävla mobil inte är utrustad med zoom på stillbildskameran) och på andra bilden ser vi resultatet av behandlingen. =)

För ett par dar sen satte jag mej för att googla på "vård av gräshuvud", den har nämligen vägrat att börja gro. Jag tillverkade ett eget gräshuvud på skapandet för flera flera veckor sen och jag har vattnat den tillsammans med mina andra blommor en gång i veckan. På en hemsida läste jag att den visst ska vattnas varje dag, så jag gjorde det i mindre än en vecka, och tjohoo!
Ett långt och fint strå visade tappert upp sej på sidan. Numer ser gräsgubben ut så här:
Det är lite gammal stajl på honom, då gräset växer runt huvudet och lämnar en oattraktiv landningsbana mitt i. Inte så lätt att skapa frisyrer på en sån.

Sen tror jag bestämt att vi kommit fram till dagen. Det jag roat mej med ikväll medan jag kollat på Söndagsparty på femmans webbtv är att ha målat fransk manikyr på mej själv. Så här grann är jag om fingernaglarna i skrivande stund.

Nä, nu kanske man får ta och göra sej iordning för natten, upp till friskvården imon. Hoppas att det inte regnar tidigt imon, alltså så tidigt att jag blir väckt. Det blev jag i morse, minns inte exakt klockslag, kanske halv fem, kanske halv sex. Om det ösregnar ute drömmer jag tydligen mardrömmar, i morse om svininfluensan och massor med grejer som hände här på internatet =( . Jag som trodde att man växte ifrån maror.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0