Svininfluensan?

Usch, jag har hostat precis hela natten, inte sovit så mycket med andra ord. Shit, jag skulle kunna spela Skorpan i Bröderna Lejonhjärta! Jag skulle illustrera en fruktansvärt trovärdig lungsjukdom!

Ja, om man kanske skulle skriva lite allmänt om hur jag har haft det i Sveriges framstjärt. Vi kan döpa den första helgen till PAShelgen. På bilden är vi på väg upp.
Jag var på en auditiondag, jag åkte ut och kom in på deras förberedande linje. En natt till skulle jag stanna i Göteborg och vi fick låna hus hemma hos Bettans kompis i Majorna. Under en visit innan vi började lasta ur bilen på packning tyckte nån idiot att det inte gjordes kvickt nog. Två väskor med träningskläder, skor och smink fick den eller de med sej.

Medans somliga hade sin andra auditiondag på lördagen åkte vi övriga ner till centralen och tog en fika, ölfika för att specifiera min egen beställning. Lite senare igen, nere på stan, var det dags för lunch. Jag med min värdelösa aptit tog mej en öl till, smakade smaskens i värmen! Tillbaka med bil till Markaryd då, där fortsatte kalaseriet.
Fina close ups på Sara och Emelie. Lina och Emelie till höger.

Skolan gick som vanligt i två dagar, jag tog ledigt på onsdagen för att hinna med allt jag var tvungen att hinna innan bussen gick till Hässleholm. Handla på ICA och apoteket, hämta Marshas linser som postats till receptionen, som inte fanns där. Efter mycket om och men visade det sej att de fanns inne på en i klassens rum.
Bussen till Hässleholm, ja. Den missade jag ju. Jag var kanske inte i helt god tid, men min jätteväska sinkade mej mer än jag planerat. Dessutom gick den nån minut för tidigt också.
Så, vad gör man?
- Pierre ... Du råkar inte vara ledig och ha tillgång till bil inom den närmsta framtiden?
Världens bästa Pierre fick äta upp sin mat och sen fick jag en passagerarplats till staden för andra gången på två dagar. Kvällen innan hade samma Pierre ett stand upgig som gick lysande. =))

Jag kom med det försenade tåget tillbaka till Göteborg och hamnade inne på centralen. Det var meningen att jag skulle hitta en Marsha där inne, men då hennes mobilbatteri tagit slut var det inte lätt att hitta henne i myllret. Jag ställer mej, efter vandrande fram och tillbaka, stilla och hoppas att hon kommer och går förbi.
Marsha lyckas hitta ett uttag och kan ladda sin telefon och ringer till mej.
- Hej, var är du?
- Jaa, jag står vid en turistinformation ...
- Okej, men jag kan se en pressbyrå, försök hitta till den.
- Jag står redan vid en pressbyrå.
- Aha, men gå till en affär som heter Pocket.
- Asså, jag hittar inte här ...
- Nej, men leta upp det!

Jag går en tre - fyra steg och ser en skylt med Pocket på och headar dit.
- al!
Det var Marsha. Hon stod stilla som jag gjort med en enda pelare emellan oss. Jätteroligt!

Jess, dan efter var det dags för nästa audition, vi har kommit fram till BAhelgen. Men precis som på PAS gick jag inte vidare till den andra auditiondagen, vilket förövrigt gällde alla sökande från min klass utom Marsha, så när det var fredag dan efter skulle vi bila tillbaka hem. Trodde vi.
Vi satt på torsdag förkväll i Bältesspännarparken och käkade glass i solen hela gänget. När den gått ner och det började bli för svalt satte vi oss själva i rörelse. Jag, Emma och Marsha skulle tillbaka till Mölnlycke, där vi hyrt en lägenhet under förgående natt, och betala värden. Efteråt gick planerna att vi skulle sova över i en lånad lägenhet i Almedal, men när vi och all packning var i bilen och vi var redo att starta så studsar hela bilen till. Frikopplingspedalen låg död nere på golvet.

Det var ett smärre helvete innan vi tillslut löste så vi blev hämtade och skjutsade till Almedal av en klasskompis som bodde där. På fredags morgon var vi precis i färd med att boka tågbiljetter till Falkenberg då Emmas mobil ringde. Som på beställning så var några bekanta till hennes familj alldeles precis i närheten och de var påväg ner till just Falkenberg med sin husbil, till samma camping där Emmas familj befann sej. Därifrån fick vi sedan skjuts av Emmas pappa till Markaryd.
På bilderna ser vi en väldigt intressant gunga och en liten demonstration. Den var dock inte så intressant som den verkade ... Och så Lina i, vilket i vart fall var min, jungfrufärd i en husbil.

Och här är jag. Jag har bränt mej i solen och om ett par timmar startar grillen! =))

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0