Tvättråd

Jag har kommit på världens bästa husmorstips när det gäller att ta bort foundation från kläder. Det har funkat två gånger. Sitter nämligen och sminkar mej med en foundation som pumpas ut ur flaskan. Jättefarlig. Man kan ta det hur försiktigt som helst, så fort man kommit till en viss gräns så blir det en kaskad av denna kräm. Som givetvis hamnar på tex kläder också och inte bara på svampen.
Då får jag, svintrött och ofta stressad, tillvägagå på detta sätt =)) :



Aj, aj, aj. En jättedroppe har landat på mitt fina pyjamaslinne. Rusa till toaletten och ...

Häll på lite sminkborttagningsmedel!

Skölj och gnugga under rinnande vatten. Dags för moment två!


Tryck ut en klick flytande tvål och gnugga. Skölj sedan ordentligt.

 
Sen är det bara att hänga på tork.



Och så här blir slutresultatet. Jag är iaf mycket nöjd =) !

Jag har bara provat på detta vita linne, vet inte hur det skulle gå med färg, om sminkborttagningen bleker eller nåt. =/

Nu ska jag få i mej nåt att äta och höra med MuKugänget hur dags vi skulle träffas och planera. Om vi inte ska träffas på länge vill jag sooova. Är jättetrött, kom inte ifrån villan förrän 2330, då mådde jag inte bra. Jag var utsliten och illamående, hade huvudvärk och hade fyra åttor i en dans att koreografera till mej själv kvar på att-göra-listan.
Det tog sin lilla tid eftersom jag fick pausa ofta pga min utmattning, dock kollade jag inte på klockan en enda gång för att inte få ångest över den sena timmen, så har ingen som helst aning om hur många timmar jag sovit inatt. *Gäsp*

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0