Skitdag

Allt börjar med att jag gör saker i sömnen, inte bara fel, utan helt fel. Idag när mobilen ringer klockan 7 ligger jag förmodligen och fumlar med klockradion och få den att sluta låta innan jag fattar att det är mobilen, och stänger av den. Helt i sömnen, helt omedveten. Däremot vaknar jag av mej själv och klockan visar 0758 - två minuter till friskvårdlektion således, på fastande mage.
Men vad bra att vi ska vara i nära KCMs gympasal och inte i NIBEs som ligger betydligt längre ifrån hemmet! På med lämpliga kläder och spring. Bara det att när jag kommer ner till gympasalen två minuter senare så är det mörklagt, inte en själ.
- Fan, men vi skulle ju vara här idag!
Bara att ta inomhusskorna under armen och börja lubba, till NIBE.
- Hej främmande karlar!
- Ni skulle nog vara på KCM denna veckan.
- Öh, jaa ... Men det var ingen där ...

Okej, var fan var alla? Hade vi utomhusträning nånstans, hade vi löpning runt sjön, kanske simning i simhallen idag? Skorna tillbaka under armen och löpa tillbaka, in i skolans gympasal igen. Tänt, skor utanför salen, ljud inifrån den ... Folk, mitt folk! Och där kom jag svettig, andfådd, osminkad och blind. Bad om ursäkt på mitt mest ångerfulla sätt och ville helst hoppa över den gemensamma uppvärmningen, utmattad som jag var, men det gick inte för sej.
Först under detta joggingpass kände jag hur min höftsmärta hade stigit flera grader, det gick inte alls smidigt. Inte heller under själva lektionen som bestod av styrketräning. Lyckades med möda att göra armhävningar utan att belasta högerhöften, men nästa station där man skulle göra några konstiga hopp gick det inte mer. Jag fick inte göra mer, bara sätta mej på bänken och glo medan andra körde järnet.

Så mycket lön för min jättemöda fick jag ... =/ När jag kom hem duschade jag och strök lite kläder, sen fortsatte min helvetesdag. Under sminkningen sprutades det linne, jag speciellt valt ut till uppspelet på bolagsstämman, ner med foundation. Dags att tvätta med sminkborttagning igen ... Och så fick jag ha ett annat linne.

Barbershopen för Länsförsäkringar gick lysande, jag är mycket nöjd. Vi fick tom blomster i form av en ros. Det blev några över så jag fick en till <)) ! Träffade även min fasters sambo och min kusins svärfar, då de arbetar för Länsförsäkringar, Alice Bah satt också med i publiken, antagligen som föreläsare. Världen är liten =) !
Ett vackert stilleben!

Efter framförandet blev dagen bara bättre, blev bjuden på trerättersmiddag av Frida som betalning för hennes specialbeställda benvärmare. Så himla gott, toast med lax och avokado till förrätt, tagliateller med pastasås med bacon och äpple till huvudrätt och panacotta med mango till efterrätt. Helt fantastiskt. Och nu sitter jag här, tänker kolla på ett avsnitt med Bradley!

Kommentarer
Postat av: Sandra Forsberg

Svar: Ursäkta mig för ett jättesentsvar!

Tack så mkt jag är frisk nu:)

ja jag rekommenderar VERKLIGEn Patrik 1,5. En riktigt rolig film! jag skratta så mycket!<3

2009-04-01 @ 20:49:57
URL: http://strawberrysandra.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0