Förbanna röda dagar!

Ibland är man inte så kvicktänkt som man borde. Meningen var att jag skulle ner till stan idag och handla öl, men nä. "Jag gör det imon när jag ändå är nere!". Egg brain ... Antingen fick jag skynda så inåta helvete eller krabba med att byta bussar för att ta mej till samarkand när jag kom på att grönbolaget är stängt imon.
Ring, ring
- (Min pappas telefonnummer läses upp).
- Hej, vad gör du?
- Hej! Jag har precis kollat på
Tennisprinsarna, och så har jag kollat på Robin Söderling. Han vann!
- A, fan vad najs ... Men du har inga ärenden till stan idag?
- Nä, vad skulle det vara? Jag var i stan igår.
- Nä, tänkte om du skulle hämta syrran eller nåt. Då kunde jag åkt med dej till samarkand och handlat öl.
(Kallprat om mitt ölkosummerande och hur mitt problem skulle kunna lösas på annat sätt.)
- Nä, kommer hon hit så tar hon bussen, det har jag sagt till henne. Har du fått reda på nåt om skolan än?
(Samtalar om hur jag ska leva, bo och försörja mej i Göteborg då jag inte kom in i Bjärnum)
- Men vill du att jag kommer in till stan så du kan handla på bolaget?
- Nä, verkligen inte! Inte om du inte ska in till stan annars.
- Nä, okej. Men lycka till med det då. Så ses vi en annan dag. Nästa gång du kommer får du plocka körsbär. Det blir en jävla massa i år!

Vi lägger på.

Min pappa älskar mej. Och öl. Det ska kanske tilläggas att min pappa bor 28,5 km ifrån mej. Så om han skulle in enbart för att jag skulle kunna skaffa öl skulle han resa totalt 73,2 km (allt enligt Eniros beräkningar). Så jävlig kan jag inte vara! Jag fick gråta ut lite och förbanna den numer röda nationaldagen för Jojje på msn.

"jag ska typ upp dit, eller jag inte egentligen men jag kan uträtta det jag ska där istället för här. mamma är inne i stan och kan köra mig nämligen så säg bara vad du vill ha så fixar jag det."
Jojje älskar mej. Och öl.

Jag älskar dem! <))

Kommentarer
Postat av: al

Glenndinvän:

En fridtidsledare kände jag sen innan, men det visste jag inte förrän jag började där.

Men det var enklare i Markaryd, jag visste var jag skulle bo, jag visste att det var det enda jag skulle ägna mej åt.

Nu måste jag leta bostad och arbete ... All by myself.



al

2009-06-05 @ 18:06:24
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: al

Pierre:

Öh, nä, jag hajar fortfarande inte så mycket. Tycker det är jobbigt när jag får mail på allt som händer =( . Däremot har jag 22 vänner nu som lagt till mej =) .



Jasså, hur går det till?



al

2009-06-06 @ 00:13:49
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

hehe, ja, så fort nån kommenterar nånting som man själv kommenterat eller får en bild upplagd på sig själv så får man ju ett mail om detta.



Jag fick ju förfrågan om att föreslå vänner o dina vägnar igår eftersom du var ny på facebook så jag föreslog ju alla ampare o övriga från fhs och när ni sedan nu blivit vänner så får jag också ett mail om detta. Hade 12 mail igårkväll om att "nu är de vänner på ditt initiativ" ;D!



Lägg upp en länk till din blogg på sidan bara...överst där det står "Vad gör du just nu" så hittar ju folk den där =)!



Har du börjat jobba ännu förresten?

2009-06-06 @ 12:46:14

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0